با اوج گرفتن جدی بحث‌ها درباره تغییرات ساختاری در بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، خبر انحلال این بنیاد را از اساس تکذیب کرد.

به گزارش مهر، هفته گذشته یکی از سایت‌های خبری از انحلال قریب‌الوقوع بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان خبر داده بود.
با این حال محمود سالاری مدیرعامل این بنیاد اگرچه احتمال چنین اتفاقی را رد نکرد اما نسبت به وقوع آن در آینده نزدیک اظهار بی‌اطلاعی کرد و به خبرنگار مهر گفت: اگر چنین موضوعی مطرح باشد، قاعدتاً باید پیشنهاد آن از طرف هیأت امنای بنیاد ادبیات داستانی به وزیر ارشاد داده شود تا وزیرنظرش را درباره آن اعلام کند.

خبرنگار مهر در پی ناکامی در تماس با بهمن دری، از اداره روابط عمومی معاونت فرهنگی وزیر ارشاد، موضع رسمی این معاونت را درخصوص خبر انحلال قریب‌الوقوع بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان جویا شد که سیدمهدی جعفری با تکذیب اصل این خبر، گفت: هیچ انحلالی در کار نیست و ما فکر می‌کنیم این یک بازی رسانه‌ای است.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین درباره احتمال تغییر اعضای هیأت امنا و به تبع آن مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: اظهارنظر و اطلاع‌رسانی در این زمینه در حیطه اختیارات من نیست.

بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان 2سال پیش و در دوره محسن پرویز تاسیس شد و یکی از اهداف شکل‌گیری آن برپایی جشنواره داستان فجر با الگو گرفتن از جشنواره شعر فجر بود؛ هر چند این طرح مانند دیگر فعالیت‌های اصلی خود بنیاد بعد از 2 سال همچنان مسکوت مانده است.

کد خبر 121728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز