همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:تشکل‌های صنفی بر حل مسائل صنف خود متمرکز شوند و از سیاسی کاری بپرهیزند.

حسینی

سید محمد حسینی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با اشاره به گشایش دفتر مرکزی خانه مطبوعات در تهران که عصر امروز افتتاح میشود، افزود: نهادهای صنفی رسالت های خاص خود را دارند که مهم ترین آن آسیب شناسی مسایل و مشکلات صنف خود و تلاش برای حل آن از طریق تعامل با فعالان حوزه و نهادهای اجرایی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از نهادها و تشکل‌های صنفی با ورود به حوزه های سیاسی، لطمات زیادی به صنوف خود وارد کردند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: این در حالی است که تشکل ها و احزاب سیاسی دارای مجوز در کشور وجود دارد که می‌توان فعالیت‌های سیاسی را از طریق آن‌ها پیگیری کرد.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش تصدی گری دولت، اضافه کرد: تلاش داریم با سپردن تصدی گری در بخش های مختلف به فعالان صنوف از تجربه آن ها برای پیشبرد بهتر امور و افزایش کیفی فعالیت های اجرایی استفاده کنیم.

حسینی با تاکید بر راه اندازی خانه مطبوعات در همه استان‌های کشور، گفت: خانه مطبوعات با حضور نیروهای دلسوز این عرصه می تواند نقش موثری در رفع مشکلات و پویایی بیشتر در عرصه کمی وکیفی رسانه ای کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: خانه مطبوعات ایران که دفتر آن امروز در تهران افتتاح می‌شود نیز نقش هماهنگی وجهت دهی برای خانه‌های مطبوعاتی استانی ایفا خواهد کرد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی همچنین با اشاره به رشدکمی وکیفی نمایشگاه بین المللی مطبوعات، گفت :از مسئولان مختلف و اعضای هیئت دولت تقاضا کرده ایم که باوجود مشکلات و فشار کاری در نمایشگاه حاضر شوند و به سوالات مردم پاسخ گویند.

وی افزود: از مردم اعم از پیرو جوان و بویژه دانشگاهیان و نخبگان تقاضا می‌کنم با حضور در نمایشگاه از نزدیک با مطبوعات کشور ، نحوه فعالیت و کم و کیف آن‌ها آشنا شوند.

کد خبر 119363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز