گروه بورس: مدیر پذیرش فرا‌بورس ایران از پذیرش و عرضه سهام شرکت همراه اول در بازار فرابورس ایران خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، مهدی علم‌الهدی درباره برنامه فروش سهام شرکت‌های جدید در فرابورس گفت: پس از پذیرش بانک پاسارگاد در فرابورس، به‌زودی سهام شرکت همراه اول نیز در فرا بورس پذیرفته خواهد شد. اوگفت: مراحل آماده‌سازی‌ سهام شرکت همراه اول برای پذیرش و عرضه در فرابورس با شتاب در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که سهام این شرکت به سرعت در فرابورس عرضه شود.

وی درباره عرضه سهام بانک پاسارگارد در فرابورس گفت: براساس برنامه اولیه قرار است سهام این شرکت در دی ماه امسال در فرابورس عرضه شود اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه، تعیین نشده اما به‌طور قطعی سهام این بانک سال‌جاری در فرابورس عرضه می‌شود. وی اعلام کرد: مدیران بانک پاسارگارد در نظر دارند پس از چند ماه فعالیت در فرابورس وارد بورس تهران شوند و سهام این شرکت را در آن بازار عرضه کنند.

علم‌الهدی در پاسخ به این پرسش که آیا سهام بانک‌های دیگر نیز با توجه به الزام بانک مرکزی برای افزایش یافتن سرمایه بانک‌ها، در فرابورس عرضه خواهد شد، گفت: شرکت فرابورس ایران برای عرضه سهام بانک‌ها کاملا آماده است اما به‌نظر می‌رسد، پیچیدگی‌هایی که در ترکیب سهامداران بانک‌ها وجود دارد، مانع از عرضه سهام آنها در بازار سرمایه شده است.

انجام معاملات دست دوم اوراق مشارکت

مدیر پذیرش فرابورس ایران همچنین از انجام توافق‌هایی با بانک مرکزی برای انجام معاملات ثانویه (دست دوم)اوراق مشارکت در فرابورس خبر داد و گفت: توافق‌هایی با بانک مرکزی در حال انجام است تا معاملات دست دوم اوراق مشارکت که از سوی بانک مرکزی و بانک‌ها منتشر می‌شود به بازار فرابورس ایران منتقل شود.

کد خبر 121054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز