همشهری آنلاین: کشتار غیر مجاز دام تهدیدی برای شهر و شهروندان است؛ حتی اگر به نیت قربانی کردن باشد. از همین رو، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هر ساله طرحی به نام "عرضه جهادی دام" را در دو روز عرفه و قربان به اجرا درمی‌آورد

گوسفند

ساماندهی کشتار دام در اعیاد مذهبی که سنت قربانی کردن در آنها بیشتر به اجرا در می‌آید، از سوی شهرداری تهران و با همکاری مناطق 22گانه به اجرا درمی‌آید. مهمترین هدف اجرای این طرح، ارتقای بهداشت عمومی، دسترسی آسان شهروندان به دام و کمک به اقتصاد خانواده‌هاست. به همین دلیل، نه تنها نحوه کشتار، بلکه نظارت پس از کشتار نیز موضوعی است که در طرح عرضه جهادی دام مورد توجه قرار گرفته است.

سه مرکز دایمی برای عرضه دام سالم در تهران

به گزارش تهران سما، علی عفتی، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران، تقلب‌هایی را که در مراکز غیر مجاز کشتار دام صورت می‌گیرد یکی از علت‌های اجرای طرح عرضه جهادی دام عنوان کرد و گفت: به همین منظور سازمان میادین و تره بار اقدام به ایجاد قربانگاه‌هایی مخصوص این دو روز کرده است.

او، همچنین درباره عرضه غیر مجاز دام هشدار داد: در بعضی از مراکز دام غیر مجاز عرضه می‌شود. این دام‌ها هم برای شهروندان و سلامتی آنها مشکلاتی ایجاد می‌کند و هم به شهر آسیب می‌زند.

عفتی، بر این نکته تأکید کرد که نظارت باید قبل و بعد از کشتار صورت گیرد. زیرا برخی بیماری‌ها در دام وجود دارد که بعد از کشتار می‌توان آن را تشخیص داد و به همین دلیل نظارت بعد از کشتار نیز امری مهم تلقی می‌شود.

او مناطقی که در آن قربانگاه‌هایی را در نظر گرفته‌اند، مناطق 1، 2، 4، 5، 14، 15، 17، 18، 19 و 20 بر شمرد.

کد خبر 120813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز