گروه شهری: 30 جایگاه عرضه بهداشتی دام به مناسبت عید قربان و روز عرفه راه‌اندازی می‌شود.

حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره‌بار در نشست خبری دیروز خود پیش‌بینی کرد که بیش از 50 هزار نفرامسال برای دریافت دام به مراکز عرضه آن مراجعه کنند. وی افزود: در این مراکز 210 دامپزشک بر انجام عملیات قربانی و ذبح دام نظارت می‌کنند.

صفایی با اشاره به اینکه هزار و 200 نفر از کارکنان شهرداری و دستگاه‌های همکار اداره جایگاه‌ها را بر عهده دارند، بیان داشت: در کنار عرضه دام در این مراکز جایگاه ویژه‌ای برای برگزاری مراسم جشن عید قربان با حضور شهروندان درنظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست معاون بهداشت و تضمین کیفیت سازمان میادین نیز با بیان اینکه هم‌اکنون ششمین سال متوالی در شهرداری تهران است که طرح جهادی عرضه بهداشتی دام برگزار می‌شود، گفت: امسال یک مرکز ثابت جدید در منطقه 4 تهران احداث شده است که با احتساب 2 مرکز در مناطق 15 و 18 تعداد مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام به 3 مرکز رسیده است.

حسین جعفری افزود: دامپزشکان در 2مرحله قبل و بعد از قربانی، دام را معاینه خواهند کرد و درصورت بروز هرگونه بیماری، دام مورد نظر امحا شده یا درصورت امکان، عملیات قربانی منتفی شده و دام مورد درمان قرار می‌گیرد.

جعفری پیش‌بینی کرد که در سال‌جاری 40 تا 45 هزار راس دام در این جایگاه‌ها به‌فروش برسد و از این میزان نیز 15 هزاردام در همان جایگاه‌ها قربانی شوند. وی ادامه داد: ترازوهای دیجیتال در تمام جایگاه‌ها برای کنترل دقیق وزن دام قرار دارد،  و ذبح نیز با حضور ضابطین شرعی و مطابق با موازین اسلامی انجام خواهد شد. 

جعفری افزود: ساعت کار جایگاه‌ها در روز عرفه در 2نوبت صبح و بعد از ظهر خواهد بود اما در روز عید قربان،  جایگاه‌ها از ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

نخستین جشن میوه ارگانیک

در ادامه این نشست،  مدیرعامل سازمان میادین از برگزاری جشنواره میوه ارگانیک توسط این سامان خبر داد و گفت: این جشنواره از 8 تا 14 آذر دربوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد و هدف آن فرهنگسازی تولید و استفاده از محصولات زراعی سالم و مطابق با استانداردهای به‌کارگیری سموم است.

حسین صفایی کنترل میزان مصرف و باقیمانده سموم و فراورده‌های کشاورزی را در ایران مغفول خواند و ادامه داد: این جشنواره عرصه فعالیت و توجه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به این مهم فراهم ساخته و فرهنگسازی می‌کند. معرفی توان و ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور در زمینه تولید محصولات سالم،  کمک به ترویج و آموزش کشاورزی ارگانیک و معرفی محصولات سالم،  از اهداف این جشنواره است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره احتمال آلودگی برخی محصولات تره بار عرضه شده در سازمان میادین و راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفیت تصریح کرد: 20 درصد محصولات باغی،  سیفی،  سبزیجات و... به تهران و میدان مرکزی میوه و تره بار آمده و دراختیار عرضه‌کنندگان قرار می‌گیرد؛

به همین دلیل راه‌اندازی آزمایشگاهی به‌منظورتعیین سلامت محصولات دردست بررسی است و با تصویب اصل قانون درشورای شهر  تمامی  آزمایشگاه‌ها در این زمینه فعال می‌شوند.

کد خبر 95891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز