مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: فاز اول ساماندهی رود دره فرحزاد شنبه همزمان با روز عید سعید قربان با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گفته بهاری، شهردار منطقه 2  این فاز به وسعت 35 هکتار از بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا را شامل می‌شود.بهاری هزینه ساماندهی این روددره را معادل 15 میلیارد تومان دانست که ظرف 8 ماه به اتمام رسید.

شهردار منطقه 2 با بیان اینکه ساماندهی روددره‌های شهر تهران یکی از پروژه‌های مهم و ارزشمند شهری در راستای بهبود زیبایی بصری شهر تهران است افزود: روددره‌های شهر تهران طی 20 سال گذشته ازجمله محل‌های ناامنی به شمار می‌رفتند که نه تنها برای بافت‌های مسکونی اطراف خود باعث مزاحمت بودند که به محلی برای خرید و فروش مواد‌مخدر، تخلیه نخاله، ضایعات ساختمانی و زباله تبدیل شده بودند.

وی تصریح کرد: ساماندهی روددره فرحزاد قطعا باعث کاهش قابل توجه معضلات و آسیب‌های اجتماعی این محل خواهد شد. بهاری، تهران را صاحب 7 روددره دانست و گفت: شهر تهران با گستردگی جمعیت و وسعتی که پیدا کرده است نیازمند فضاهای تفریحی و گردشگری بیشتری است که در این راستا ساماندهی روددره‌های شهر تهران به‌عنوان یکی از مکان‌هایی که قابلیت تبدیل به تفرجگاه‌های زیبا برای شهر تهران را دارند از 2 سال پیش در دستور کار شهرداری تهران قرارگرفته است.

بهاری به همشهری گفت: هم‌اکنون با وجود اینکه چند روز به زمان افتتاح این روددره باقی مانده است استقبال مردم از این محور چشمگیر است به‌طوری که در فضایی که روزی یکی از ناامن‌ترین نقاط شهر محسوب می‌شد هم‌اکنون خانواده‌ها از همان ساعات اولیه صبح برای نرمش و ورزش صبحگاهی و استفاده از فضاهای تفریحی به این نقطه مراجعه می‌کنند.

وی در توضیح اقدامات انجام شده در طرح ساماندهی روددره فرحزاد به تثبیت بدنه، دیوار‌سازی‌ سنگی، باکس‌های بتنی کمرگذاری، تعبیه سیستم آبرسانی مکانیزه، لوله‌کشی، سیستم روشنایی، احداث پیست پیاده، دوچرخه، آلاچیق، آبشار سنگی، مسجد، آبخوری، پارکینگ، فست‌فود، چایخانه و رستوران سنتی، زمین بازی کودکان و جاده تندرستی و بدنسازی اشاره کرد.

به گفته شهردار منطقه 2 با احداث روددره فرحزاد سرانه فضای سبز این منطقه حدود 3 هکتار افزایش یافته که منجر به تغییرات اکولوژیکی و کاهش آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی می‌شود.

بنا به گفته بهاری، فاز بعدی ساماندهی روددره فرحزاد از بلوار همیلا تا بزرگراه نیایش، شمال بزرگراه نیایش و جنوب بزرگراه شهید همت خواهد بود.

کد خبر 95981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز