دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
۷ نفر

کودکان و نوجوانان برای شرکت در برنامه‌های مختلف محدوده گردشگری روددره فرحزاد فراخوانده شدند.

کودک

همشهری‌آنلاین‌ـ مریم باقرپور: طرح پاکسازی روددره فرحزاد از حضور معتادان و تبدیل آن به یکی از بزرگ‌ترین پاتوق‌های گردشگری از چندی پیش شروع شده است. در این میان مأموران انتظامی معتادان را جمع‌آوری کردند و شهرداری هم مسیر را مناسب‌سازی کرد. سپس نوبت به تشکل‌های مردمی، زیست‌محیطی و گردشگری رسید و حالا گویا وقت آن رسیده که کودکان و نوجوانان هم در این مکان گردهم بیایند و ماجراجویی کنند.

فرصتی برای حضور شهروندان

برای حضور کودکان و نوجوانان فراخوانی منتشر و در آن از کودکان و نوجوانان خواسته شده تا به همراه خانواده‌هایشان در رویداد کودک و نوجوان روددره فرحزاد شرکت کنند. این رویداد با مشارکت نهادهای مردمی و گردشگری (مانند انجمن گردشگری ماجراجویانه) و مدیریت محله شهرک نفت منطقه ۵ برگزار می‌شود. «الهه غلامی» مدیر محله شهرک نفت دراین‌باره می‌گوید: «سال‌ها مردم عادی از رفتن به روددره فرحزاد به دلیل حضور معتادان و تبدیل آن فضا به محلی ناامن محروم بودند، اما حالا با اجرای طرح «اکوپارک» فرصتی فراهم شده تا شهروندان هم از این محل گردشگری دیدن کنند.»

اسلک لاین برای کودکان و نوجوانان

در طرح اکوپارک، بدون آسیب به طبیعت و درختان روددره، مسیر پیاده‌روی برای‌ تردد شهروندان ایجاد شده است. غلامی می‌گوید: «با توجه به ساخت چنین مسیری، این بار از توان کودکان و نوجوانان بهره‌مند خواهیم شد و آنها علاوه بر مشارکت در کارهای زیست‌محیطی، تفریح می‌کنند. به‌عنوان مثال برای کودکان غرفه‌های سفالگری و نقاشی در طبیعت برپا خواهد شد. نوجوانان هم در پاکسازی حاشیه روددره فرحزاد مشارکت کرده و برایشان بازی‌های گروهی سنتی و ورزش «اسلک لاین» (هنر حفظ تعادل و راه رفتن روی تسمه مخصوص) اجرا می‌شود.»

دانش‌آموزان هم هستند

این رویداد روز چهارشنبه ۵ مرداد از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در روددره فرحزاد برگزار می‌شود و امکان حضور همه کودکان ونوجوانان به همراه خانواده‌هایشان وجود دارد. مدیر محله شهرک نفت تأکید می‌کند: «این برنامه برای گروه‌های سنی ۳ تا ۱۵ سال بوده و برخی از مدارس هم با توجه به اهمیت موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند. البته شرط اولیه حضور، ثبت‌نام است.»

این رویداد در انتهای خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان زارع(نفت)، خیابان بهشت، خروجی گرمخانه به سمت حاشیه رودخانه فرحزاد برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای نام نویسی می‌توانند با شماره ۴۴۸۵۰۳۲۸ تماس بگیرند.

کد خبر 692744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha