خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: روزنامه عکاظ عربستان سعودی با انتقاد از برنامه‌ریزی‌های وزارت حج این کشور خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای تسهیل در نقل و انتقال حجاج بیت‌الله الحرام شد.

حج

این روزنامه سعودی نوشـت: ترخیص بیماران از بیمارستان‌ها با هدف تأمین تخت مناسب برای حجاج دیگر کشورها، رفتاری غیر‌انسانی است که متأسفانه وزارت حج عربستان توجهی به عواقب منفی آن نکرده‌است.اجاره دادن محل‌های تجاری نامناسب در مجاورت خانه خدا برای اسکان زائران یکی دیگر از مشکلات پیش روی حجاج است که برخی از مطبوعات عربستانی خواستار بازنگری جدی نسبت به این موضوع شده‌اند.

استطاعت جسمی، مشکل زائران

مشکل دیگری که در مکه مشاهده می‌شود اعزام افراد بیمار و زائران سالخورده‌ای است که استطاعت جسمانی ندارند یا به بیماری‌های مختلف مبتلا هستند، البته مسئولان ذیربط پیش از آغاز اعزام زائران تأکید داشتند که زائران به‌ویژه سالخوردگان پس از تأیید پزشک کاروان مبنی بر استطاعت جسمی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

اکنون رعایت نشدن این امر مهم موجب شده تا مشکلاتی بروز کند که در جریان بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج در مکه مکرمه نمود بیشتری داشت. زائران بستری در این مرکز که اغلب سالخوردگان و افرادی بودند که به بیماری‌های خاص مانند دیابت و فشار خون، مبتلا بودند نگرانی خود را از ناتوانی در انجام اعمال حج ابراز ‌کردند.

آمادگی مکه برای برگزاری مناسک

مکه مکرمه این روزها شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند و هر روز بر تعداد زائران بیت‌‌الله الحرام در این شهر افزوده می‌شود. همه نیروهای انتظامی و خدماتی عربستان در حال آمادگی نهایی برای برگزاری بزرگ‌ترین رویداد جهان اسلام هستند.

تشرف هنرمندان به حج

برخی از هنرمندان نیز با استفاده از سهمیه به حج امسال مشرف شده‌اند که برخی از آنان با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند.

کد خبر 120363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز