همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امیدواریم دولت آمریکا از نتیجه انتخابات کنگره درس عبرت بگیرد گفت: از دست دادن 70 کرسی دموکرات‌ها شکست واقعی اوباما بود.

sadegh larijani

به گزارش  مهر، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به نتایج انتخابات کنگره آمریکا گفت: در انتخابات کنگره آمریکا در نتیجه سیاستهای نادرست اوباما، دمکراتها 70 کرسی را از دست دادند که شکست واضحی بود و امیدواریم از این مسئله درس عبرت بگیرند.

 رئیس قوه قضائیه افزود: پیام روشن انتخابات کنگره آمریکا این بود که شعارهای فریبنده و توخالی ممکن است در ابتدا جلب‌کننده آراء باشد ولی با روشن شدن واقعیتهای پشت پرده و عملی نشدن وعده‌ها، مردم ناگزیر از این شعارهای فریبنده دوری می‌کنند.

  آملی لاریجانی اظهار داشت: متأسفانه اوباما علیرغم اینکه با شعار تغییر وارد شد اما نه در سیاستهای خارجی و نه در سیاستهای داخلی تغییر محسوسی ایجاد نکرده است و می‌بینیم که وعده‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره عراق و افغانستان عملی نشده و با وجود توافق گروههای عراقی، آمریکا هنوز هم مانع برقراری و تشکیل یک دولت مستقل می‌شود.

 رئیس قوه قضائیه گفت: آمریکا برخلاف ادعای اولیه خود سیاست دوگانه‌ای را علیه ایران به کار بسته است و در بحث حقوق بشر نیز همچنان شاهد برقراری زندان گوانتانامو هستیم.

 آیت الله لاریجانی با تأکید بر اینکه سیاستهای نادرست حقوق بشری آمریکا و اقدامات و نگاه تبعیض‌آمیز دولت این کشور در خود آمریکا و میان سیاه‌پوستان و سفیدپوستان و یا تبعیض میان حقوق مسلمانان و غیر مسلمانان نیز موجب یأس و ناامیدی مردم از دولتمردان و دور شدن از شعارهای فریبنده ابتدای ریاست‌جمهوری شده است افزود: امیدواریم دولت آمریکا از نتیجه این انتخابات درس عبرت بگیرد و بداند که مردم فرق بین شعار و عمل را می‌فهمند.

 در ادامه جلسه رئیس سازمان پزشکی قانونی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از عملکرد سازمان پزشکی قانونی درخصوص ایجاد بانک اطلاعاتی هویت ژنتیکی و نیز سفر رئیس سازمان ثبت به مالزی و سنگاپور ارائه دادند.

 احمد شجاعی با ارائه گزارشی از شرایط راه‌اندازی بانک اطلاعات هویت ژنتیکی در این سازمان گفت: با راه‌اندازی و تجهیز این بانک هویتی، با توجه به تسهیل در شناسایی مجرمان امکان فرار از قانون وجود ندارد و نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

 رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم، در بررسی پرونده‌های مختلف وارده به دستگاه قضایی از طریق این سیستم امکان شناسایی اجساد فاقد هویت شناسنامه‌ای از طریق DNA افراد وجود دارد.

 به گفته شجاعی تکمیل سیستم اطلاعاتی تحول چشمگیری در سیستم پزشکی قانونی و قوه قضاییه ایجاد می‌کند.

 وی افزود: تشخیص هویت افراد زنده و حتی اجساد و مردگان از طریق این سیستم وجود دارد و به راحتی می‌توان در زمینه‌هایی مانند اختلال فراموشی، گمشدگان، جانیان، نوزادان جا به جا شده در بیمارستان‌ها و مواردی از این دست به تشخیص هویت افراد پرداخت.

کد خبر 120176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز