چین بدون حمایت از ضرب الاجل دو هفته‌ای که فرانسه امروز برای پاسخگویی به بسته پیشنهادی قدرتهای بزرگ درباره برنامه هسته ای ایران تعیین کرد، از تهران خواست هر چه سریعتر به پیشنهادها پاسخ دهد.

به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن، "جیانگ یو" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم ایران به نگرانی‌های جامعه بین المللی اهمیت داده و به زودی به بسته پیشنهادی پاسخ دهد.

وی این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره موضع چین درباره درخواست امروز فیلیپ دوست بلازی وزیر امور خارجه فرانسه از ایران عنوان کرد.

دوست بلازی امروز گفت: ایران باید قبل از اجلاس سران هشت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هشت که پانزدهم ژوئیه در روسیه برگزار می شود به پیشنهاد بین المللی پاسخ دهد. دوست بلازی گفت: انتظار دارد ایران پاسخ مثبتی دهد.

وی در عین حال تصریح کرد: چنانچه پاسخ ایران منفی باشد، جامعه بین المللی احتمالا تدابیری بر ضد این کشور در شورای امنیت اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: گفت و گوهای دیپلماتیک همچنان "گزینه صحیح" در حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران است.

وی افزود: امیدواریم طرفهای مسوول صبر و خویشتنداری در پیش گیرند و با ایران تماسی فعالانه داشته باشند و شرایط و فضای مناسبی را برای از سرگیری مذاکرات فراهم کنند.

کد خبر 1201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز