همشهری آنلاین: بر اساس نتایج حاصله از امتیازهای به دست آمده در داوری کتاب‌های پنجمین دوره، دوره‌های آموزشی معتددی با هدف افزایش و آگاهی ناشران این حوزه برگزار می‌شود

جشنواره کتاب کودک

به گزارش ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، قاسم کریمی، دبیر این جشنواره، ضمن بیان این مطلب، شناسایی ضعف ها و کاستی های نشر حوزه کودک و نوجوان و کمک به ناشران برای رفع این مشکلات را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان معرفی کرد.

وی افزود: تاکنون بر اساس بررسی های به عمل آمده، اجرای سه دوره آموزشی در شورای نظارت بر فعالیت های جشنواره به تصویب رسیده است. کارگاه تخصصی اقتصاد نشر، کارگاه تخصصی تولید کتاب درباره فلسفه برای کودکان و نوجوانان و کنفرانس آموزشی بازار الکترونیک، عناوین این کارگاه ها را تشکیل می‌دهند.

کریمی گفت: کارگاه نخست به منظور بررسی ساز و کار اقتصادی موسسه های انتشاراتی برای تولید کتاب‌هایی با کیفیت بهتر و تقویت محتوای کتاب‌ها برگزار می‌شود. توجه به تولید کتاب‌های خلاق و تفکربر انگیز نیز رویکرد کارگاه تولید کتاب درباره فلسفه برای کودکان و نوجوانان است. یافتن راه‌های جدید برای عرضه و فروش کتاب هم اهداف کارگاه سوم را تشکیل می‌دهد.

مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر،‌ همزمان با هفته کتاب و 24 آبان جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 120063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز