چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، به عنوان نخستین و تنها فرصت رقابت بین ناشران، آبان ماه با حضور ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود

جشنواره کتاب کودک

این جشنواره امسال در پنجمین دوره خود، آثار منتشر شده کودک و نوجوان در بخش‌های تالیف، ترجمه، تصویرگری و چاپ را مورد داوری و ارزیابی قرار می‌دهد.

جشنواره کتاب برتر، بی شک از جمله مهمترین رویدادهای فرهنگی کشورمان در حوزه نشر کتاب کودک و نوجوان است که توجه اصحاب قلم و صاحب نظران این حوزه را به خود جلب کرده است.

شهرام اقبال زاده، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، برگزاری این جشنواره را فرصت مناسبی برای حضور ناشران به عنوان آخرین حلقه تولیدکنندگان کتاب در داوری آثار برتر دانست و گفت: برگزاری جشنواره هایی از این دست، فرصت مناسبی برای جریان سازی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در حوزه کتاب کودک و نوجوان گفت: با برگزاری این جشنواره که امسال پنجمین دوره خود را پشت سر می گذارد، حمایت و پشتیبانی مناسبی از ناشران که آخرین حلقه تولیدکنندگان کتاب هستند، صورت می‌گیرد.

نویسنده کتاب گاندی تصریح کرد: برگزاری جشنواره کتاب برتر شاید نخستین رویداد فرهنگی است که علم، صنعت و هنر را در کنار هم مورد داوری و ارزیابی قرار می دهد و این امر تاثیر زیادی بر معرفی کتاب های ارزشمند و فاخر به جامعه فرهنگی دارد.

اقبال زاده اضافه کرد: امیدوارم در سال‌های آینده دبیرخانه دائمی برای این جشنواره در نظر گرفته شود تا مراحل انتخاب و داوری آثار به نحو دقیق تری ساماندهی شود.

ارتقاء کیفی آثار ادبی

رضی هیرمندی، نویسنده آثار کودک و نوجوان نیز برگزاری جشنواره کتاب برتر را حرکتی موثر در بالا بردن کیفیت آثار منتشر شده در حوزه آثار کودک و نوجوان دانست و گفت: برگزاری این جشنواره توسط انجمن فرهنگی کتاب کودک و نوجوان، حرکت بسیار موثری به منظور ارتقاء کیفی آثار منتشر شده در این حوزه است.

نویسنده کتاب از شکوفه تا درخت، با اشاره به داوری این جشنواره توسط کارشناسان و متخصصان حوزه کتاب کودک و نوجوان گفت: برگزاری جشنواره هایی از این دست، با داوری مخاطبان و خوانندگان کتاب نیز در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و بالابردن کیفیت کتاب تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در صورتی که این جشنواره ها به صورت مکمل در کنار هم برگزار شوند، دیدگاه های دو گروه کارشناس و مخاطب را به مولفان، مترجمان و ناشران کتاب ارائه خواهند کرد که این مسئله تاثیر ویژه ای در بهبود کیفیت آثار منتشر شده خواهد داشت.

مترجم کتاب درخت بخشنده، در خاتمه یادآور شد: جشنواره هایی همچون جشنواره کتاب برتر، بهتر است با اطلاع رسانی دقیق تری در طول سال به اهالی فرهنگ و دوستداران کتاب معرفی شود و این اطلاع رسانی تنها به مقطع زمانی خاص در سال محدود نشود.

ارتقاء دیدگاه بصری و هنری کودکان

محبوبه نجف خوانی، نویسنده و مترجم کتاب های کودک و نوجوان نیز با حمایت از برگزاری جشنواره کتاب برتر و داوی آثار کودک و نوجوان در بخش نگارش، ترجمه و فنی گفت: بخش عمده ای از مراحل تولید کتاب بر عهده ناشران قرار دارد و این قشر در حقیقت به واسطه علاقه ای که به کار خود دارند با کمترین چشم داشتی به فعالیت در این حوزه می پردازند، از این رو برگزاری جشنواره کتاب برتر و داوری آثار ناشران به لحاظ کیفی تاثیر بسیار مثبتی در روند کار ناشران و ارتقاء کیفی آثار آنها خواهد داشت.

مترجم کتاب جودی دمدمی تصریح کرد: امیدوارم پنجمین دوره از جشنواره کتاب برتر با برنامه ریزی دقیق تر و ساماندهی بهتر نسبت به دوره های قبلی این جشواره مراحل داوری خود را پشت سر بگذارد و به بزرگترین هدف خود که بالابردن دیدگاه بصری و هنری جامعه هدف خود، کودکان و نوجوانان نزدیک شود.

کد خبر 118313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز