همشهری آنلاین: مراسم اهدای جوایز پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، ساعت 16 دوشنبه 24 آبان در کتابخانه ملی برگزار می‌شود

جشنواره کتاب برتر

به گزارش ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، قاسم کریمی، دبیر این جشنواره در نشست خبری جشنواره کتاب برتر، ضمن بیان این مطلب گفت: خصوصی بودن جشنواره کتاب برتر، یکی از ویژگی های آن به شمار می رود و یکی از اهداف برگزاری آن معرفی آثار برتر در حوزه کتاب های کودک و نوجوان است.

کریمی، از ارسال 1906 عنوان کتاب به این جشنواره خبر داد و ابراز کرد: از این تعداد، 348 عنوان کتاب از نظر متن، تصویر، گرافیک، چاپ و صحافی از ویژگی های لازم برخوردار بودند که در مرحله اول داوری دچار ریزش و حذف نشدند. در نهایت 3 عنوان کتاب به عنوان برتر معرفی می شود و 12 کتاب نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

دبیر پنجمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، از محمدرضا شمس، اسدالله شعبانی، دکتر محمد کرام الدینی، بهزاد غریب پور و کوروش پارسانژاد، به عنوان سرگروه‌های داوری در بخش‌های داستان، شعر، علمی-آموزشی، مدیریت نشر و تصویر و گرافیک نام برد و از افزایش کیفی آثار در بخش داستان در این دوره از جشنواره خبر داد.

محسن یگانه کاری، مدیر اجرایی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان درباره سازمان جشنواره چنین گفت: جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، زیر نظر هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می شود و شورای نظارتی بر همه فعالیت‌های جشنواره از ابتدا تا انتها نظارت دارد.

وی ضمن اشاره به این نکته که در انتشار کتاب های کودک و نوجوان، شمارگان کتاب های ترجمه بیشتر از کتاب‌های تالیفی است، تاکید کرد که کتاب های راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره، بیشتر تالیفی بودند و این حاکی از کیفیت بهتر آثار تالیفی نسبت به آثار ترجمه‌ای است.

کد خبر 120687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز