همشهری آنلاین: از بین حدود 350 عنوان کتاب راه یافته به مرحله دوم داوری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، 50 عنوان کتاب به مرحله سوم راه یافته است و این مرحله از داوری،‌ هفته آینده آغاز می‌شود

کتاب کودک

به گزارش ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، قاسم کریمی،‌ دبیر این مسابقات،‌ ضمن اعلام این مطلب،‌ از اختصاص بخشی مستقل به داوری کتاب های ترجمه شده خبر داد و گفت: برای نخستین بار کتاب های ترجمه شده به صورت مستقل مورد داوری قرار می گیرد،‌ به این شکل که متن اصلی کتاب ها از ناشرین دریافت و توسط مترجم حرفه ای، بررسی می‌شود.

داوری کتاب های ارسال شده به دبیرخانه این دوره از مسابقات، در سه مرحله صورت گرفته است. از بین این آثار، 1906 عنوان کتاب در مرحله اول مورد داوری قرار گرفت و حدود 350 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت. در مرحله سوم نیز 50 عنوان کتاب در پنج گروه، داوری می‌شود.

کریمی در این باره توضیح داد: دو گروه،‌ گرافیک و مدیریت چاپ و سه گروه نیز متن های داستانی،‌ شعر و علمی آموزشی را بررسی می کنند. در این مرحله هم 4 عنوان کتاب برتر انتخاب می شود. البته پیش بینی می کنیم کتاب هایی نیز مورد تقدیر قرار بگیرند.

نتایج داوری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، 7 آبان اعلام می شود. زمان برگزاری این مسابقات نیز از 3 تا 11 آبان است.

کد خبر 117732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز