چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

با اینکه خیلی‌ها معتقدند بار کج به‌منزل نمی‌رسد اما چنانچه خطرات پیرامون ‌آن‌را در نظر نگیریم بسیاری مواقع نیز بار کج به‌منزل می‌رسد.

وانت بار

با وجود این، مشکل آنجاست که وقتی چنین بار‌هایی که یکی از آنها را در تصویر مشاهده می‌کنید به‌ منزل نرسند به‌احتمال زیاد در بین راه حادثه‌‌آفرینی کرده و راننده‌ خودرو را حسابی از کرده خود پشیمان کرده‌اند. به‌هرحال در شرایطی که رانندگی در خیابان‌های شلوغ شهر به‌هیچ‌وجه قابل‌پیش‌بینی نیست و به‌ناگاه ممکن است با رهگذر یا خودرویی روبه‌رو شویم، بهتر است از جابه‌‌جایی بار‌هایی با این شکل و شمایل خودداری کنیم. از سوی دیگر ماموران راهنمایی و رانندگی نیز به‌‌محض مشاهده چنین تخلف‌هایی با آن برخورد می‌کنند و جریمه‌های سنگینی برای آن در نظر می‌گیرند تا در مجموع چنین رفتار‌های ترافیکی در شهر کمتر مشاهده شود.

هرس یا جمع‌آوری زباله

چندی پیش تعدادی از شهروندان با ستون در شهر چه خبر تماس گرفتند و درخواست انعکاس خبری در رابطه با اینکه در برخی از بزرگراه‌های شهر تهران شاخه‌های بوته‌های سبز کمی از گاردریل‌ها بیرون زده‌اند را داشتند. ماموارن و کارگران شهرداری از قبل و اوایل فصل پاییز اقدام به کوتاه‌کردن شاخه و برگ‌های اضافی درختان و بوته‌های شهر کرده‌اند و درحال حاضر درصد زیادی از آنها یکنواخت و به اندازه شده‌اند.

اما نکته جالب توجه و البته بهتر است بگوییم تراژیک قضیه این است که گهگاه کارگران مجبورند ضمن هرس درختان و کوتاه کردن شاخه‌های اضافی بوته‌ها، از لابه‌لای باغچه‌ها کلی زباله مانند بطری‌های آب و نوشابه و پلاستیک‌های تنقلات و ... نیز را بیرون بکشند. این زباله‌هایی که این روز‌ها در کنار شاخ‌و‌برگ‌های هرس‌شده مشاهده می‌کنیم نتیجه یکسال زباله‌انداختن در این بخش از شهر است؛ جایی که به گمان در دید نبودن به آن توجه کمتری می‌کنیم.

نمکدان پله‌برقی

نمونه‌ای از ضرب‌المثل «نمک‌خوردن و نمکدان شکستن» بارها در روز بر سر پله‌برقی‌های شهر پیاده می‌شود. با اینکه این پله‌ها باعث می‌شود تا افراد دیگر نفس‌زنان پله‌های پل‌عابر را در پیش نگیرند یا اینکه به‌خاطر پا درد و کمر درد و ... از عرض خطرناک بزرگراه عبور نکنند اما باز هم برخی با آنها کاری می‌کنند که خود پله‌ها زودتر از هرچیز دیگری خسته شوند.

برخی افراد با این پله‌ها رفتاری را نشان می‌دهند که انگار به‌جای یک پله‌برقی با یک آدم‌آهنی طرف هستند. در طول روز بارها ماموران ایستگاه‌های مترو به مسافران گوشزد می‌کنند که «لطفا روی پله‌برقی‌ها ندوید». با‌وجود این، عده‌ای برای پیشی گرفتن از دیگران و نشستن روی صندلی قطار روی پله‌های برقی ایستگاه‌ها می‌دوند.

این در حالی است که پله‌‌برقی‌ها جک‌هایی دارند که در برابر فشار زیاد آسیب می‌بینند. به‌هرحال، چنانچه بعد از این دویدن‌ها با پله‌برقی ساکنی روبه‌رو شدید که برای بالارفتن از آن حسابی به‌زحمت افتادید، بدانید که به قول معروف از ماست که برماست.

موتور؛ دوچرخه خطرناک

اغلب افراد بر اینکه موتورسیکلت‌ خطرناک‌ترین دوچرخه موجود است اتفاق‌نظر دارند. خطرناک‌بودن این وسیله به دوچرخ داشتن و ناکافی بودن تعادل روی آن محدود نمی‌شود بلکه نوع فرهنگ رانندگی با این وسیله به‌نوعی رواج یافته که احتیاط در آن، جای چندانی ندارد.

برای نمونه، چنانچه موتورسواری از حفاظ فلزی‌(گارد)، طلق و حتی کلاه ایمنی استفاده کند برخی افراد وی را ترسو و جان‌دوست قلمداد می‌کنند. حال آنکه از قدیم گفته‌اند احتیاط شرط عقل است. با وجود این برخی نیز نه‌تنها این موارد را در نظر نمی‌گیرند بلکه یک موتور دیگر را نیز قلمدوش کرده و آن‌ر‌ا در شهر جابه‌جا می‌کنند.

کد خبر 118366

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز