همشهری‌آنلاین: نخستین شب از سومین دوره برگزاری کنسرت گروه موسیقی "همنوازان حصار" به آهنگسازی علی قمصری و آواز همایون شجریان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت این گروه موسیقی که پیش از این در قزوین و تهران برگزار شده بود درحالی به روی صحنه رفت که با توجه به استقبال مخاطب از این اجرا، انتظار می‌رفت که یک شب دیگر تمدید شود اما این اتفاق نیافتاد و قرار است طبق برنامه این کنسرت در سه شب اجرا شود.

در ابتدای برنامه همایون شجریان در میان تشویق حاضرین در تالار با همراهی علی قمصری، آئین مشکاتیان، سهراب پورناظری و مصباح قمصری به روی صحنه آمدند و نخستین شب از اجرای پاییزه گروه موسیقی همنوازان حصار را با اجرای مقدمه دشتی به همراه اجرای قطعاتی چون "بی دل و بی زبان" و "صنما" رقم زدند.

در ادامه بخش نخست از کنسرت همنوازان حصار قطعات"چهار مضراب" و "تصنیف خاکدان عشق" اجرا شد و پس از آن سایر اعضای گروه به روی صحنه آمدند و به ترتیب "ساز و آواز نقش خیال"، "تصنیف توبه شکن"، "ضربی نهفت به همراه آواز نهفت" و "تصنیف شهر به شهر" را اجرا کردند.

homayoon shajarian 600

لازم به ذکر است علی اصغرعربشاهی نوازنده "تار" ،سامان صمیمی ، نگارخارکن و سهراب پورناظری "کمانچه"، مصباح قمصری "کمانچه باس"(بم کمان)،نوشین پاسدار"عود"، حسین رضایی نیا"دف و دایره"،"همایون نصیری"دمام و سازهای ضربی" و آیین مشکاتیان "تنبک" از جمله نوازنده‌هایی هستند که دراین اجرا علی قمصری و همایون شجریان را همراهی کردند.

پس از آنتراکت 20 دقیقه ای بخش دوم کنسرت گروه موسیقی همنوازان حصار با آواز همایون شجریان در دستگاه چهارگاه با اجرای تصنیف "درعاشقی" آغاز شد و با مقدمه چهارگاه به همراه آواز "برون از دیده ها"، تکنوازی تار، تصنیف "آب ،نان ،آواز"، " ساز و آواز شوشتری"، "تصنیف به جان تو"، "ساز و آواز "گناه عشق" ادامه پیدا کرد و در نهایت با اجرای تصنیف"هوای گریه" به آهنگسازی محمد جواد ضرابیان و با شعری از سیمین بهبهانی به پایان رسید

کد خبر 119933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز