همشهری آنلاین: امین امیر پویا قاری ممتاز کشورمان رتبه نخست یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روسیه را بدست اورد.

قرآن

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو ، مرحله نهایی این مسابقات امشب با حضور قاریان برجسته 21 کشور در مسکو برگزار شد و محمد بیلیر از ترکیه و محمد انور از مالزی نیز موفق شدند رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دهند.

در این مرحله از مسابقات قاریان ممتاز از کشورهای ایران ، مصر، روسیه ، آمریکا ، ازبکستان ، کویت ، آفریقای جنوبی ، قزاقستان ، ترکیه ، مالزی ، هند ، تونس ، استونی ، بلغارستان ، عراق ، مراکش ، اتریش ، فنلاند ، جمهوری آذربایجان ، قرقیزستان و تاجیکستان آیات الهی را با صوت زیبا تلاوت کردند.

رئیس شورای مفتی های مسلمانان روسیه در این مراسم گفت : قرآن کریم کتاب الهی مسلمانان است که پیام آن صلح و دوستی برای همگان است .

شیخ راویل عین الدین با بیان اینکه این دوره از مسابقات برای نخستین بار در برنامه های سازمان یونسکو ثبت شده است گفت : حضور قاریان برجسته قرآن کریم از کشورهای اسلامی و کشورهای غیرمسلمان از ویژگی های یازدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم روسیه است.

رئیس شورای مفتی های مسلمانان روسیه در ادامه افزود : داوران و قاریان ممتاز ایرانی همه ساله در مسابقات قرآن کریم روسیه مشارکت خوبی داشته اند و همواره از بهترین های آن بوده اند .

امین امیر پویا قاری ممتاز کشورمان هم با ابراز خرسندی از موفقیت در مسابقات بین المللی قرآن کریم روسیه گفت : سطح این مسابقات خوب بود و قاریان ممتازی از کشورهای مختلف شرکت کرده بودند .

وی افزود: استقبال مسلمانان مسکو از این مسابقات مرا غافلگیر کرد و هیچگاه تصور نمی کردم که اسلام در روسیه اینچنین گسترش یافته باشد.

 

کد خبر 119115
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز