یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

با اینکه از قدیم گفته‌اند «هرکی خربزه می‌خوره پای لرزش هم می‌شینه» اما برخی شهروندان هنگام خرید از میدان میوه‌و‌تره‌بار نسبت به رفتار برخی راننده‌ها شاکی می‌شوند.

ترافیک

به‌نظرمی‌رسد این مشکل از آنجا نشات می‌گیرد که برخی راننده‌ها، نقاط مجاور میادین میوه‌و‌تره‌بار را از ممنوعیت پارک‌دوبل مستثنی می‌دانند و با بستن راه بقیه به‌اصطلاح حسابی روی اعصاب دیگران راه می‌روند. برای‌نمونه به‌گفته ساکنان محل، حوالی میدان میوه و تره‌بار داخل خیابان باهنر (ستاری به سمت غرب بعد از اشرفی‌اصفهانی‌) یکی از مصادیق رخ‌دادن این تخلف‌هاست.

گاهی راه‌بندان در این محدوده به‌حدی زیاد می‌شود که پلیس برای باز‌کردن مسیر از راه رسیده و پیش از آن هیچ‌یک از راننده‌های متخلف حرکت نمی‌کنند. به‌هرحال از آنجا که مشکل مورد اشاره در مجاورت بسیاری از مراکز خرید دیگر نیز مشاهده می‌شود، بهتر است خرید را برای تخلف‌های رانندگی بهانه نکنیم و بیشتر قانونمند باشیم.

بومی به وسعت شهر

این اواخر همت مسئولان شهرداری، هنرمندان را بر آن داشته تا دیوار‌های شهر را به هنر خود مزین کنند؛ دیوار‌هایی که تا پیش از این، هجومِ آهن و آجر به زندگی انسان را به رخ می‌کشید اکنون بوم بزرگی را تشکیل می‌دهد که هر روز به چشم‌نوازی رهگذران مشغول است.

برخی هنرمندان نیز واقعیت‌های کنار دیوار را به نقاشی‌های خود پیوند می‌زنند و برای نمونه شاید ادامه بوته‌ها و جاروی رفتگر محل را وارد نقاشی خود ‌کنند. با وجود این به‌نظر می‌رسد برخی افراد که توان تشخیص واقعیت را از محتویات داخل نقاشی ندارند با انواع و اقسام خرابکاری‌ها این دیوار‌هارا کثیف می‌کنند. برای نمونه یکی با خط‌خطی کردن و دیگری با نصب آگهی به جنگ این پیوند خیال و واقعیت می‌رود. به‌هر حال بهتر است به‌محض مشاهده چینن افرادی با پلیس تماس گرفته و آنها را در جریان بگذاریم.

تلفن مورد‌نظر در دسترس نمی‌باشد

امروزه تلفن‌همراه در دست بسیاری از افراد جامعه دیده می‌شود اما تلفن‌های همگانی نیز بسیار پرُکاربرد هستند. کافی است به‌تلفن‌های کارتی فقط یک خیابان شهر نگاهی بیندازید تا با دیدن افرادی که مشغول صحبت با آنها هستند بر این حرف صحه بگذارید.

اما گاهی وقت‌ها برخی افراد این تلفن‌ها را به‌عنوان یک وسیله ضروری شهری نادیده گرفته و کاری می‌کنند که استفاده از آنها مانند زمانی که مشترک مورد نظر تلفن‌های همراه نابه‌هنگام از دسترس خارج می‌شود، برای شهروندان از دسترس خارج شود. برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید درصدی از موتورسواران بدون‌توجه به باجه تلفن‌های همگانی، درست جلوی این محدوده پارک می‌کنند و گاهی به‌طور کلی باجه را محصور در مانع‌های موتوری می‌کنند.

به هر حال باید توجه داشت که ممکن است دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی یا هرکس دیگری در خیابان احتیاج ضروری به تلفن داشته باشد ولی اینگونه رعایت نکردن حقوق شهروندی باعث شود تا آنها دچار مشکل شوند.

سقفی روی ایستگاه

کم‌کم با نزدیک‌شدن به روزهای سرد سال همه شهروندان چشم به راه قطرات باران و سپس دانه‌های برف از آسمان می‌شوند. اما گاهی آغاز یک باران شدید و رگبار می‌تواند شهروندان را غافلگیر کرده تا جایی که آنها سوار‌شدن به خودرو‌ی مسافربرهای شخصی با قیمت هایی آنچنانی در هوای بارانی را به‌ماندن در صف تاکسی و حتی ایستگاه‌های اتوبوس (البته غیر از ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو) ترجیح دهند. گفتنی است امسال تعدادی از ایستگاه‌های مهم تاکسی‌ها به سقف‌هایی مجهز شده‌اند که هم ظاهر آنها را زیباتر کرده است و هم مسافران را از خیس‌شدن و سرماخوردن در هوای بارانی نجات می‌دهد.

کد خبر 119111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز