شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

بسیاری از نقاشان‌ و کارگران سازمان‌های گوناگون پس از رنگ‌آمیزی دیوار‌ها و بناهای گوناگون با هشدارهایی رهگذران را از تازه‌بودن رنگ روی بنا آگاه می‌کنند.

تلفن عمومی رنگ

با وجود این برخی ساکنان مجتمع‌ها این موضوع را جدی نمی‌گیرند و هنگام رنگ‌آمیزی وسایل ساختمان هیچ علامتی برای آگاهی رهگذران نصب نمی‌کنند. این در حالی است که در ساده‌ترین حالت ممکن، لباس رهگذران با رنگ‌های خیس حسابی کثیف می‌شود.

در برخی موارد نیز، کاغذ نصب شده روی یک وسیله عمومی در جای نامشخصی نصب شده است که کمتر رهگذری را از
خیس بودن رنگ آگاه می‌کند حال آنکه ممکن است روزانه هزاران نفر از کنار چنین تجهیزاتی گذر کنند. به‌طور حتم نصب کاغذهایی کوچک اما در جایی مناسب می‌تواند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

بوق کنار دیوار صوتی

در چند سال اخیر شهرداری با صرف هزینه و زمان قابل توجهی برای برخی از خیابان‌ها‌ و بزرگراه‌های شهر دیوار‌‌صوتی نصب کرده است. با وجود این برخی عادات اجتماعی غلط باعث می‌شود در ساعات استراحت شهروندان به جای صدای تردد و بوق خودرو‌ها از بزرگراه‌، صدای بوق خودروی عروس و داماد‌ها در کوچه شنیده شود.

صدای بوق‌های اینچنینی آن هم در محله‌ای که در کنار دیوار‌صوتی قرار دارد و اهالی آن از شر صدای خودرو‌ها خلاص شده‌اند چندان کار جالبی نیست. البته نباید فراموش کرد که بوق‌زدن بی‌جا در دیگر محدوده‌های شهر مشکلی ندارد. برخی فقط در زمان بیماری خود یا یکی از عزیزانشان به این نوع مزاحمت‌ها دقت کرده و شاید کمی هم به بوق‌‌زدن‌های بی‌مورد خود فکر می‌کنند.

25تومانی خطرناک

از قدیم گفته‌اند« سنگ کوچک، سر بزرگ را می‌شکند». به‌عبارتی گاهی اوقات یک مورد بسیار کوچک می‌تواند حادثه خطرناکی را پدید آورد. برای نمونه برخی از رانندگان فشار ناشی از کمربند‌ایمنی روی شکم و قفسه سینه را زیاد دانسته و هرکاری می‌کنند تا این فشار کاهش یابد. برخی از آنها کمربند را بیش از آنکه به بدنشان بچسبد بیرون می‌کشند و برای ثابت کردنش یک سکه ضخیم مانند 25تومانی‌های قدیمی را میان کمربند‌ایمنی و نگهدارنده آن روی ستون بدنه خودرو قرار می‌دهند.

این در‌حالی است که در صورت بروز حادثه همین یک سکه کافی است تا حکم برخورد آنها به فرمان یا شیشه خودرو را امضا کند. به‌هرحال از آنجا که اگر کمربند‌ایمنی استاندارد و به‌اصطلاح به‌خوبی رگلاژ باشد فشار زیادی را به سرنشینان خودرو وارد نمی‌کند، سرنشینان نیز باید توجه داشته باشند که جدا از جریمه پلیس به‌خاطر نبستن کمربندایمنی، بستن آن هم نباید فقط به شکل ظاهری و فرار از قانون صورت بگیرد.

بادکنک متخلف

با وجود اینکه گفته می‌شود از دوره‌گردان تقاطع‌های شهری خرید نکنید و به متکدیان خردسالی که معلوم نیست آخر شب پولی که جمع‌آوری کرده‌اند به‌ دست چه‌کسی می‌افتد، پولی ندهید هنوز هم برخی به انجام این کار مبادرت می‌ورزند که نه‌تنها به زیاد‌شدن این افراد کمک می‌کند بلکه پیامدهای ترافیکی را نیز در پی دارد.

برای نمونه برخی با دیدن بادکنک‌های بزرگ فردی که در لابه‌لای خودروها می‌چرخد وسوسه می‌شوند و اقدام به خرید از او می‌کنند غافل از اینکه شمارشگر چراغ قرمز به صفر رسیده است و خودروها پشت وی اسیر شده و به‌ نشانه اعتراض دست روی بوق گذاشته‌اند. البته اغلب، هنگام خرید یک بادکنک، آزمایش سوراخ‌نبودنش را هم انجام می‌شود که زمان زیادی را تلف می‌کند.

کد خبر 119526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز