یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گویا در برخی جایگاه‌های توزیع سوخت فقط پک‌زدن به‌سیگار آن هم توسط راننده‌ها ممنوع است و خود کارگران یا جایگاه‌داران می‌توانند هم سیگار بکشند هم آتشی به ارتفاع چندین و چند متر روشن کنند.

جایگاه سوخت

برای نمونه درتصویری که آرزو ‌بیگلوفرد برای ما ارسال کرده آتشی که در نزدیکی مخزن سوخت جایگاه روشن شده نشان از این دارد که برخی تابلو‌ها فقط برای دیگران است. گویا سوزاندن زباله‌ها در کنار جایگاه سوخت کرج واقع در ابتدای جاده چالوس، بهانه‌ای بوده تا چنین حرکت خطرناکی انجام شود حال آنکه همان‌طور که در ابتدا نیز مطرح شد حتی سیگار کشیدن در چنین محدوده‌هایی ممنوع است و خود مردم به‌محض مشاهده چنین تخلفی خطر آن‌را به فرد گوشزد می‌کنند.

از سوی دیگر سرریز کردن مخزن سوخت خودرو نیز از جمله موارد خطرآفرین داخل جایگاه‌های سوخت است. برخی راننده‌ها برای اینکه مخزن سوخت به‌طور کامل پر شود به‌سرریز بنزین روی زمین توجهی نمی‌کنند حال آنکه رسیدن هر نوع شعله یا جرقه‌ای به‌همین میزان بنزین ریخته شده روی زمین می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

جنگل زباله‌ها

دوستداران طبیعت عقیده دارند کاش تصور برخی مبنی بر تغذیه طبیعت از زباله‌های رها شده در جنگل و کوه با واقعیت نسبتی داشت. تردیدی نیست که زباله‌های صنعتی و مملو از مواد غیرقابل بازیافت و تجزیه سال‌های سال در دل جنگل‌ها باقی‌می‌ماند و زیبایی آن‌را از میان می‌برد.

باوجود این نکته قابل توجه این است که به‌محض جمع‌شدن چند کیسه زباله در گوشه‌ای از جنگل باقی افراد آنجا را زباله‌دانی تصور می‌کنند که قرار است پس از چندی کارگران به آنجا آمده و منطقه را پاکسازی کنند. شاید همین تصور باعث شده تا بخش‌هایی از جنگل عباس‌آباد به آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید بدل شود.

مانع خودسرانه

از وقتی که نصب موانع آهنی در برخی پیاده‌رو‌ها و خیابان‌های بن‌بست افزایش یافته، راه برای عبور موتورسوارهای متخلف و افرادی که با چرخ‌دستی‌شان زباله‌های پلاستیکی را جمع می‌کردند، بسته شده است. در این بین برخی از شهروندان نیز بدون در نظر گرفتن برخی باید‌ها و نباید‌ها برای نصب موانع آهنی به طور خودسرانه اقدام کرده‌اند.

این موانع که بیشتر از جنس لوله‌ها و میلگردهای آهنی هستند می‌توانند حوادثی را رقم بزنند؛ حوادثی مانند گیر‌کردن لباس رهگذران و در نتیجه پاره‌شدن لباس آنها یا زمین خوردن یک خردسال و آسیب‌دیدن وی. بنابراین برای نصب موانع استاندارد یا تعویض موانع اینچنینی می‌توانید با مرکز سامانه 137شهرداری تماس بگیرید.

علف زیر پای زباله‌ها

از قدیم گفته‌اند علف زیر پای کسی سبز می‌شود که مدت زیادی را یکجا منتظر بماند اما گویا این روزها گاهی پیش می‌آید که علف زیر پای زباله‌ها هم سبز می‌شود. برخی از افراد زباله را نه‌تنها به سطل‌های مکانیزه نمی‌رسانند بلکه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید آنها را پشت پست‌های برق و مخابرات، باجه تلفن یا صندوق‌های پست مخفی می‌کنند.

این در حالی است که ماندن زباله‌ها در این اماکن و البته باران خوردن‌ آنها می‌تواند مکان را برای تجمع حشرات و موجودات موذی آماده کند. برای نمونه هنگام سفارش غذا در برخی رستوران‌ها نباید از رژه حشرات موذی زیاد تعجب کرد. شاید همان‌ زباله‌هایی که کنار خیابان گذاشته‌ایم کارت دعوتی برای آنها محسوب شوند. صاحبان رستوران‌ها و فست‌فود‌ها نیز باید با در نظر گرفتن اصول بهداشتی از ورود این میهمان‌های ناخوانده جلوگیری کنند.

کد خبر 119618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز