چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

برای پی‌بردن به خودخواهی و ناآگاهی برخی افراد کافی است چند دقیقه وقت و انرژی صرف کرد.

پارک غیر اصولی

برای‌نمونه امتحان راننده‌‌هایی که تصویر خودروشان را کامران‌آقایی برای ما ارسال کرده زمان طولانی نمی‌خواهد.کافی است هنگامی‌که می‌خواهند حرکت کنند فقط یک یا 2‌دقیقه بی‌دلیل جلوی خودرو‌ی آنها توقف کنید. بدون انجام این کار نیز می‌توانید عواقب آن‌را تصور کنید.

به‌طور حتم بعد از چند بوق مقطع‌و‌ممتد راننده‌های مورد اشاره شیشه خودرو را پایین آورده و در بهترین حالت، شروع به اعتراض می‌کنند. تمام اینها در حالی است که از قدیم‌گفته‌اند یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران. با وجود این راننده‌‌های اینچنینی روی تحمل و گذشت دیگران بیش از حد حساب می‌کنند و به همین دلیل با خیالی‌آسوده راه‌عابران‌پیاده را مسدود می‌کنند. به‌هر حال بهتر است به‌محض بروز چنین مشکلاتی به‌جای پنچر‌کردن لاستیک‌های خودرو‌، مراتب را به پلیس اطلاع داد.

خط پایان

همیشه برخی عادت دارند برخلاف جهت رودخانه شنا کنند و کاری را انجام دهند که به نظر بقیه درست نمی‌آید. برای نمونه با اینکه تصادف منجر به‌جرح و مرگ را هیچکس نمی‌پسندد برخی برای رسیدن به این نوع خط‌پایان، حتی حاضرند در پرش با مانع نیز شرکت کرده و نفر نخست این مسابقه بی‌آخر و عاقبت شوند.

آنها از روی موانع کنار خیابان و حتی وسط بزرگراه‌ها گذر کرده و بدون توجه به خطر تصادف عرض خیابان را طی می‌کنند حال آنکه هزینه‌ و زمانی که برای نصب این نرده‌ها و حفاظ‌ها صرف شده فقط برای حفظ سلامت خود رهگذران و راننده‌هاست.

سرگردانی 4چرخ

جابه‌جایی گاه وبی‌گاه سطل‌های مکانیزه زباله از جای همیشگی به دغدغه اهالی برخی محله‌ها تبدیل شده است چراکه آنها بعضی از شب‌ها سر وقت برای گذاشتن زباله از خانه خارج می‌شوند ولی با غیب شدن سطل یا باید زباله‌ها را به شیوه قدیم در خیابان رها کنند یا با کمال شرمندگی آنها را به خانه برگردانند.

گاهی شهروندان با کلی کارآگاه‌بازی آن را چند خیابان آن طرف‌تر پیدا می‌کنند چراکه سطل‌ مکانیزه توسط برخی شهروندان و البته به هر دلیل خودسرانه‌ای از جای ثابت به جایی دیگر منتقل شده است. به طور نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید مشخص نیست که چرا این سطل مکانیزه به مسیر کناری یکی از تقاطع‌های شهر آورده شده و توسط فردی برای باز شدن مسیر عبوری به جوی انداخته شده است. اما نکته قابل تامل در رابطه با این سطل‌ها این است که شهروندان می‌توانند برای نصب، جابه‌جایی یا هر مورد دیگر با سامانه 137 تماس بگیرند و بهترین روش ممکن را از آنها درخواست کنند.

ضرر همه شهروندان از موتورسوار متخلف

کافیست فقط یک عکس از چند موتورسواری که در نزدیکی هم در حال گذر هستند بگیرید و متوجه شوید که چند درصد از آنها قوانین را رعایت نمی‌کنند. نداشتن کلاه‌ایمنی برای خیلی از آنها امری عادی تلقی می‌شود اما جدا از این، ‌برخی از آنهایی هم که کلاه‌ایمنی دارند با اتکا به آن به‌نوعی دیگر متخلف محسوب می‌شوند.

بی‌توجهی به چراغ قرمز، بار زدن بیش از اندازه روی موتور یا مانند آنچه در تصویر می‌بینید در پیش گرفتن راه پیاده‌رو و دوچرخه‌رو نمونه‌ای از کار موتورسوران متخلف حتی با کلاه‌ایمنی است. این در حالی است که نداشتن کلاه‌ایمنی شاید در وهله‌نخست به‌ضرر خود موتورسوار باشد اما سایر قانون‌شکنی‌ها می‌تواند به راننده‌ها، سرنشینان و حتی رهگذران لطمه وارد کند.

کد خبر 118849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز