دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

برخی تصور می‌کنند چنانچه یک روز از خواب برخاسته و ببینند که از آسمان ابری به‌جای باران، ماهی و قورباغه می‌بارد شاهد غیرطبیعی‌ترین پدیده زندگی بوده‌اند حال آنکه این پدیده در برخی نقاط جهان، طبیعی است.

ماشین تخریب شده

در این مناطق گردبادمی‌تواند آب‌، ماهی‌ها و قورباغه‌های موجود در برکه‌ها را با خود بلند کرده و بعد، در مناطق دیگری به‌زمین بریزد. در شهر‌های بزرگ ما نیز بارش‌سنگ و لوله‌های بزرگ فلزی آن هم وسط پایتخت گاهی پدیده‌ طبیعی محسوب می‌شود.

برای نمونه گاهی رهگذران و راننده‌هایی که از زیر ساختمان‌های مخروبه یا در حال ساخت می‌گذرند با این بارش ناگهانی روبه‌رو می‌شوند. برای نمونه ابوالفضل صادقی با ارسال تصویر خودرو‌اش که زیر یکی از این ساختمان‌ها پارک‌ شده بوده به‌شهروندان هشدار می‌دهد نه‌تنها خودشان از زیر این ساختمان‌ها عبور نکنند بلکه خودرو‌ها را نیز به‌هوای یک جای پارک خالی در این محدوده‌ها پارک نکنند. وی در این مورد خاص از مسئولان خواسته است تا به وضعیت ساختمان‌های اینچنینی رسیدگی کنند تا در روز‌های آینده شاهد حادثه دلخراشی نباشیم.

اسکی روی آسفالت

پای سبقت و جای‌پارک خالی که وسط باشد برخی راننده‌ها دست به حرکات شگفت‌انگیزی می‌زنند که چشم هر تماشاگری را گرد می‌کند. برای‌نمونه همان‌طور که در تصویر ارسال‌شده کامران‌آقایی مشاهده می‌کنید برخی از راننده‌ها به‌محض مشاهده یک جای پارک‌خالی یا فضایی برای سبقت، عَلمک جدا‌کننده مسیر را با علمک‌های فنری اسکی‌مارپیچ اشتباه می‌گیرند و یک‌به‌یک آنها را زیر می‌گیرند حال‌آنکه زیر‌گرفتن این علمک‌ها نه‌تنها هیچ امتیازی ندارد بلکه می‌تواند فراخوانی برای جرثقیل پلیس نیز محسوب شود.

جسم روی روزنامه‌ها

همین چند روز پیش بود که مطلبی در رابطه با کیوسک‌های روزنامه‌فروشی نوشتیم که برای جلوگیری از سرقت روزنامه‌ها و مجلات خود، برخی کیوسک‌ها به دوربین‌مدار‌بسته مجهز شده‌اند اما به‌نظر می‌رسد عده‌ای دیگر از این قشر کاری کرده‌اندکه نه‌تنها به‌سارقان درس عبرتی بدهند بلکه شهروندان عادی را هم ممکن است هنگام برداشتن روزنامه غافلگیر کنند.

کیوسک‌های روزنامه‌فروشی سطح شهر برای اینکه وزش باد روزنامه‌ها را جابه‌جا نکند جسم‌سنگینی روی آنها قرار می‌دهند اما گاهی این جسم سنگین تکه شیشه‌ تیز و برنده‌ای است که می‌تواند دست هر خریداری را مجروح کند. برای رفع همین مشکل برخی از موسسه‌ها و شرکت‌ها مانند موسسه‌همشهری اقدام به‌پخش لوگوهای شفاف مناسب و البته شکیلی کرده‌اند که استفاده از آنها بر ای این منظور بسیار مناسب‌تر است.

کمربند ایمنی یا ...

شاید انیمیشن‌های بامزه سیا ساکتی یا نشان‌دادن صحنه‌های واقعی تا به حال به‌همه ثابت کرده باشد که بستن کمربند ایمنی خودرو چقدر می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌دیدگی جدی سرنشینان موثر باشد. با‌وجود این، بسیاری از راننده‌ها این موضوع را نادیده می‌گیرند و کمربند‌ایمنی را به‌هر جایی می‌بندند غیر از جایی که باید بسته شود.

برای‌نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید گویا سلامت‌صندلی خودرو برای برخی از راننده‌ها از سلامت خودشان واجب‌تر است! آنها برای وارد‌نشدن فشار به‌صندلی کمربند‌ایمنی را به‌پشت آن می‌بندند. علاوه بر این، گاهی برخی راننده‌ها برای فرار از قانون، کمربند‌ایمنی را به‌جای بستن آن، فقط به‌طور نمایشی به‌کار می‌گیرند. این در‌حالی است که اِعمال‌قانون و در نظر گرفتن جریمه برای نبستن کمربند‌ایمنی به‌خاطر حفظ‌جان خود سرنشینان خودرو است.

کد خبر 118677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز