سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

این روز‌ها در شهر، کم ترافیک سنگین و راهبندان داریم برخی شهروندان نیز با استخدام یک نگهبان و نصب زنجیر در ورودی و خروجی کوچه، راهبندان دیگری را برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

رانندگی

با‌وجود این خوشبختانه پلیس اعلام کرد از این پس با این نوع راهبند‌ها برخورد فراگیرتر و جدی‌تری خواهد شد. می‌توان امیدوار بودکه راننده‌ها از این پس می‌توانند با خیالی آسوده‌تر در کوچه‌های خلوت و دارای جای پارک مجاز توقف کنند‌ حال‌آنکه پیش از این در کوچه‌های دارای چنین راهبند‌هایی این امکان وجود نداشت و باید با نگهبان کوچه کلی جروبحث می‌شد.

البته به‌نظر می‌رسد استخدام نگهبان بدون نصب راهبند هیچ مشکل قانونی ندارد و ساکنان‌ کوچه‌‌ها و محله‌ها می‌توانند از این پس نیز برای اطمینان بیشتر، از وجود چنین نگهبان‌هایی استفاده کنند.‌ نصب هر‌گونه مانع و اشیاء معروف به کله‌قندی نیز در محدوده‌های عمومی غیرمجاز اعلام شده و با متخلفان برخورد خو اهد شد که این نیز به نوبه خود خبر خوبی برای شهروندان قانونمند محسوب می‌شود.

توضیح شیرینی‌های تلخ

چندی پیش در همین ستون مطلبی با‌عنوان شیرینی‌های تلخ درج شد که مضمون آن شامل بسته‌بندی شکلات‌هایی بود که خریدار را در مورد تعداد شکلات‌های موجود در بسته‌بندی به اشتباه می‌انداخت. برای نمونه زیر قسمت برچسب که زیاد کوچک هم نیست شکلاتی قرار نمی‌گیرد‌ حال آنکه خریداری که با عجله شکلات را انتخاب می‌کند فرض را بر این می‌گذارد که زیر برچسب بزرگ نیز مطابق معمول شکلات وجود دارد.

بعد از چاپ این مطلب شرکتی که تصویر بسته‌بندی آن (البته بدون مشخص بودن نشان شرکت) در صفحه چاپ شده بود برای روزنامه توضیحاتی ارسال و نکته‌ای را مطرح کرد که به‌نظر می‌رسد باید در مطلب یاد‌شده گنجانده می‌شد. به‌گفته مسئولان این شرکت، روی محصولات اینچنینی تعداد و وزن محصول برای آگاهی خریدار درج می‌شود که خریدار به جای ظاهر بسته‌بندی می‌تواند به آن توجه کند.

اما و اگرهای آجر زیر لاستیک

برخی از راننده‌ها هنگامی که خودروی خود‌را در سراشیبی پارک می‌کنند آجر یا یک تکه‌سنگی زیر یکی از چرخ‌ها می‌گذارند تا اطمینان بیشتری داشته باشند که خودرو در نبودشان هوس حرکت نکند. با‌وجود اینکه در خودروهای جدیدتر اگر سلامت فنی به‌طور کامل برقرار باشد، راننده می‌تواند به ترمز خودرو اطمینان کند (البته در دنده گذاشتن خودرو نیز به این امر کمک می‌کند) اما راننده‌هایی هستند که بعد از پارک خودروی خود در خیابان‌های دارای شیب‌تند به‌دنبال آجر می‌گردند. با وجود این به‌نظر می‌رسد عده‌ای از همین راننده‌ها هنگام بازگشت حوصله جابه‌جایی آجر را ندارند حال آنکه آجر باقیمانده در وسط خیابان می‌تواند برای سایر راننده‌ها مشکل‌ساز شود و حتی آنها را از مسیر منحرف کند.

پینت‌بال با دیوار شهر

این روزها بازی پینت‌بال حسابی بین شهروندان به‌خصوص نسل جوان محبوب شده است. گویا در این بین عده‌ای از افراد ذی‌ربط برای اینکه نشان دهند چقدر در آموزش و ارائه خدمات برتر هستند خارج از باشگاه هم دیوارهای شهر را هدف گرفته و قدرت بازی پینت‌بال خود را به‌نمایش می‌گذارند.

این اواخر بسیاری از دیوارهای بزرگراه‌های شهر کاشی‌کاری، نقاشی و عایق‌بندی صوتی شده‌اند اما گاهی کاغذهای تبلیغاتی روی آنها می‌چسبند که غیر از زشت‌کردن زیبایی دیوارها هیچ کار تلبیغی مفیدی انجام نمی‌دهند. به‌هر حال بهتراست برای تبلیغات، تابلو‌های رایگانی که برای این منظور نصب شده‌اند را انتخاب کنیم.

کد خبر 118772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز