همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و ونزوئلا استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود را برای افزایش سطح روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف مورد تاکید قرار دادند.

chavez ahmadinejad

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز در دیدار دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و با اشاره به این‌که « جهان در حال تحول است»، هماهنگی دو کشور و سایر ملت‌های مستقل را به نفع بشریت و صلح و امنیت جهانی دانستند.

 وی در این دیدار با قدردانی از مواضع هوگو چاوز در خصوص موضوع تحریم ایران اظهار کرد: مواضع مترقی و برادرانه ونزوئلا در محکومیت تحریم قدرت‌های زورگو علیه ملت ایران نشان دهنده مناسبات عمیق و مستحکم دو کشور است.

 وی با بیان این‌که «نظام سلطه و امپریالیسم تمام امکانات خود را علیه ملت های مستقل بسیج کرده است» اظهار کرد: ملت‌های مستقل با همبستگی و اقتدار می‌توانند شرایط کنونی جهان را به نفع خود تغییر دهند.

 رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به رغم فشارهای نظام سلطه در شرایط مناسبی قرار دارد و تاثیرگذاری ملت ایران در منطقه افزایش یافته است.

 هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا نیز با بیان این‌که «ونزوئلا گسترش همکاری با ایران را به عنوان یک موضوع مقدس با جدیت پیگیری می‌کند» اظهار کرد: دو کشور ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای افزایش هرچه بیشتر روابط در همه زمینه‌ها دارند که می‌توان همه آن‌ها را فعال کرد.

 وی با اشاره به شرایط کنونی جهان گفت: کشورهای مستقل از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار هستند که اگر این ظرفیت‌ها را یکپارچه کنند، قطعا قدرت ما در مقابل امپریالیسم چندین برابر افزایش خواهد یافت.

 وی روابط ایران و ونزوئلا را برادرانه، مستحکم و قوی خواند و گفت: ونزوئلا تحت هر شرایطی در کنار ملت بزرگ ایران خواهد ایستاد.

کد خبر 118737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز