همشهری آنلاین: رییس جمهوری کشورمان گفت: اگر استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی منطقه با نگاه راهبردی و برادرانه درکنار هم قرار گیرد، موجب پیشرفت کشورها و ملت‌های منطقه و شکست ناپذیر شدن آنان می شود.

دیدار نوری مالکی با احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی نژاد عصر روز دوشنبه در دیدار نوری المالکی نخست وزیر عراق با بیان اینکه شرایط منطقه و جهان بسرعت در حال تغییر است، اظهار داشت: کشورها و دولت‌های منطقه دست در دست یکدیگر می‌توانند کشورهای خود و منطقه را به خوبی اداره کرده و با تامین نیازهای خود، حامی و پشتیبان هم باشند.

احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد با تشکیل دولت عراق دوره طولانی سختی مردم این کشور به پایان برسد و با همکاری همه گروه‌های عراقی ویرانی‌های عراق برطرف شده و مردم به رفاه و آسایش برسند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: ایران از عراق متحد، مقتدر، مستقل و عزیز که در خدمت مردم عراق و آرمان‌های اسلامی و پیشرفت منطقه باشد به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه تصمیمات بسیار ثمربخش و مفیدی به نفع دو ملت ایران و عراق اتخاذ شده است، اظهار داشت: عراق با نگاه راهبردی افزایش روابط با ایران را در همه زمینه‌ها پیگیری می‌کند.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه با تشکیل دولت عراق به دنبال ایجاد اتحاد، پیشرفت و استقلال عراق خواهد بود، اظهار داشت: اولین ماموریت دولت عراق بازسازی خرابی‌های این کشور و ایجاد روابط مثبت و سازنده با کشورهای همسایه و اصلاح و تغییر کلیه مسایلی است که رژیم فاسد گذشته عراق با کشورهای همسایه ایجاد کرده است.

وی افزود: عراق باید به کشوری برای تثبیت امنیت و پیشرفت منطقه تبدیل شود.

مالکی گفت: ماموریت سخت دولت عراق این است که چهره واقعی مردم عراق را به ملت‌ها و کشورهای همسایه معرفی کرده و در راستای دوستی و مودت گام بردارد.

نخست وزیر عراق همچنین سفر دکتر احمدی‌نژاد به لبنان را موفقیت آمیز و تاثیرگذار دانست و گفت: در زمان حضور شما در لبنان رژیم صهیونیستی در بالاترین حد آماده‌باش قرار داشت و این ثابت کرد که آنها واقعاً ترسو هستند.

کد خبر 118663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز