همشهری آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: موسسه استاندارد موظف به درج جمله هشدارآمیز «مصرف زیاد نمک موجب بروز فشار خون می‌شود» روی محصولات خوراکی شد که این طرح یک تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر فخرالسادات امامی با بیان این خبر گفت : در حال حاضر متوسط مصرف نمک در طول روز در بین مردم 8 تا 12 گرم است در حالی که میزان نرمال آن 3 گرم است. همچنین علاوه بر آن معمولاً در سبد غذایی ما ایرانیان مواد شوری مانند خیار شور و غیره وجود دارد و تنقلات شور نیز در بین مردم مصرف بالایی دارد.[مصرف نمک اثرات داروهای فشارخون را کاهش می‌دهد ]

دکتر امامی افزود: هر ایرانی بدون این که نمک را از نمکدان سر سفره استفاده کند، نیمی از نمک مورد نیاز بدن خود را از راه‌های دیگر تأمین می‌کند. لذا بهتر است نمکدان در سر سفره قرار داده نشود.

وی با بیان اینکه چرا نباید به عنوان مثال چیپس برشته تنوری غیر شور وارد بازار شود؛ تصریح کرد: باید برای میزان نمک استاندارد غذایی وجود داشته باشد و بتوان میزان نمک هر محصول غذایی را سنجید که بر همین اساس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، موسسه استاندارد را مجبور کرد تا علاوه بر درج میزان نمک موجود در یک محصول غذایی روی مواد خوراکی جمله «مصرف نمک زیاد موجب بروز فشار خون می‌شود» روی محصولات غذایی درج شود و وزیر بهداشت به شدت دنبال این موضوع است.

کد خبر 118731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز