شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

دیوار‌های طبله‌کرده و سقف‌های شکم‌داده‌، نمای پوسته‌پوسته شده و بوی آجرهای نَموری که رهگذران از آنها فاصله می‌گیرند، اینها بخشی از ویژگی‌هایی خانه‌های کلنگی است که خراب کردن آنها برخلاف‌معمول، حتی همسایه‌ها را نیز خوشحال می‌کند.

خانه کلنگی

با‌وجود این، مشکل اینجاست که برخی مالکان چنین ساختمان‌هایی اصرار دارند که دود از کنده بلند می‌شود و بنابراین زیر بار خراب‌کردن ساختمان یا دست‌کم ایمن‌کردن دیوار‌ها نمی‌روند. همین موضوع باعث شده تا برای نمونه، والدین کودکانی که از این محدوده در خیابان مولوی قصد عبور دارند نگران سلامتی بچه‌ها باشند.

نگاهی به‌اخبار گاه‌به‌گاه صفحه‌ حوادث روزنامه‌ها با تیتر‌های مربوط به حوادث ریزش‌دیوار‌ها و ساختمان‌ها نشان از این دارد که کمتر کسی به علاج واقعه قبل از وقوع عمل می‌کند. بنابراین به‌‌نظر می‌رسد بهترین راه برای پیشگیری از چنین حوادثی تماس با سامانه 137‌و آگاه‌کردن مسئولان از محل چنین خطر‌های بالقوه‌ای باشد.

آپشن جدید خودرو

گویا این اواخر برخی راننده‌ها آپشن جدیدی به خودر‌و‌شان اضافه کرده‌اندکه به‌وسیله آن می‌توانند در هوای ابری نیز لباس‌های خود و خانواده را درکوتاه‌ترین زمان ممکن خشک کنند. مواد لازم نیز از یک باربند ساده، چند‌گیره محکم و داشتن کمی رو تجاوز نمی‌کند. طرز تهیه نیز زیاد مشکل نیست.

راننده‌ مبتکر لباس‌ها را با گیره به باربند محکم می‌کند و در مسیر بزرگراه شروع به‌حرکت می‌کند تا باد، حسابی لباس‌ها را خشک کند. با‌وجود این گاهی دست‌پخت راننده قصه ما به‌جای لباس‌های خشک یک تصادف تمام‌عیار است زیرا گیره‌ها از پس نگه داشتن لباس‌ها بر نمی‌آیند و لباس‌ها به‌سمت شیشه جلوی خودرو‌ها پرتاب می‌شود و باقی حوادث نیز قابل حدس‌زدن است.

باغچه‌متحرک

گاهی اوقات گردشگرانی که از کشورهای دیگر پا به‌کشورمان می‌گذارند صحنه‌هایی را مشاهده می‌کنند که هیچگاه به ذهنشان هم خطور نمی‌کرده که بتوانند چنین صحنه‌هایی را ببینند. انتظار تا زمانی که چراغ ویژه عابران‌پیاده سبز شود و بعد از عرض خیابان عبور کنند برای آنها امری عادی تلقی می‌شود ولی کافیست در کنار یکی از تقاطع‌های شهر ما بایستند و از اینکه ‌می‌بینند بسیاری از عابران با دل‌و‌جرأت زیاد هنگامی که چراغ برایشان قرمز است به‌وسط چهارراه می‌پرند انگشت به‌دهان می‌مانند.

نمونه دیگری که می‌تواند شهروندان دیگر کشورها را برای سفر به کشورمان و دیدن صحنه‌های عجیب مشتاق کند حمل‌بار و موجودات زنده با خودرو است. برای‌نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید آنها از اینکه می‌بینند یک باغچه‌بزرگ با کلی درخت‌بلند که کم‌مانده سرشان به زیر پل‌ها گیر کند، در بزرگراه‌ها در حال حرکت است به‌‌جای اینکه مانند ما راحت از کنار موضوع رد شوند سعی می‌کنند در نخستین فرصت ‌ چمشان‌شان را به یک چشم پزشک نشان دهند. به‌هر حال گذشته از شوخی یادمان باشد که برای حمل‌بار باید اصولی را رعایت کنیم.

مفتی‌خوانی

شاید شما هم دیده باشید افرادی را که در کنار کیوسک‌های روزنامه‌فروشی پا را از مرور‌کردن تیتر صفحه نخست روزنامه‌ها و مجلات فراتر می‌گذارند و اقدام به ورق‌زدن آنها می‌کنند. اما جدا از این مفتی‌خوانی گویا عده‌ای دیگر کارشان به این شکل هم راه نمی‌افتد و تمام روزنامه یا مجله را برای خود برمی‌دارند و می‌روند.

همین مسئله باعث‌شده تا برخی از کیوسک‌های روزنامه‌فروشی سطح شهر خودشان را به دوربین‌های‌مداربسته مجهز کنند. درست است که میزان زمان مطالعه در کشور ما باید خیلی بالاتر برود اما نباید به‌‌هر قیمتی مانند پا گذاشتن روی حق دیگران این کار را انجام دهیم.

کد خبر 118528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز