همشهری آنلاین: بیش از 50 نفر در تصادف‌های سنگینی که در لهستان و اوکراین روی داد، جان باختند.

Bei einem schweren Verkehrsunfall in Polen sind mindestens 18 Saisonarbeiter gestorben- Auch in der

فوکوس آنلاین گزارش داد، بر اثر برخورد یک اتوبوس با قطار در اوکراین دستکم 40 نفر جان خود را از دست دادند و در لهستان هم بر اثر تصادف جاده‌ای، 18 کارگر فصلی کشته شدند.[خبر و تصویر از سانحه اوکراین]

تصادف در اوکراین بنا به تحقیقات اولیه زمانی روی داد که یک اتوبوس در منطقه دنیپورپتروسک (Dnjepropetrowsk) در جنوب شرقی کی‌یف با وجود علامت‌های هشداردهنده روی ریل رفت.

یکی از سخنگویان خط آهن گفت: "چراغ راهنما کار می‌کرد و معبر بسته بود." ظاهرا راننده به این علامت بی‌توجهی کرده است. یکی از سخنگویان پلیس روز سه‌شنبه به خبرگزاری اینترفکس گفت، علاوه بر کشته‌شدگان، 12 نفر دیگر هم مجروح شدند.

تعداد بسیاری از نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. حتی هیاتی از وزارت کشور اوکراین هم به منطقه که نزدیک شهر نیکوپل است، اعزام شد. یکی از سخنگویان ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور اوکراین گفت وی از این حادثه باخبر شده و قصد اعلام عزای عمومی دارد.

ukrain

به گفته ماریوسز سوکولووسکی، سخنگوی پلیس در لهستان هم یک مینی‌بوس صبح سه‌شنبه در نووه مایستونا پلیچا (Nowe Miasto nad Pilica) در جنوب ورشو با یک کامیون شاخ به شاخ شد. 16 مسافر مینی‌بوس در دم جان باخته و دو نفر هم به در بیمارستان از دنیا رفتند. آنها کارگران فصلی بودند که قرار بود برای کار به باغ میوه بروند. راننده کامیونی که با این مینی‌بوس برخورد کرد، جراحت سطحی برداشته است.

زمان وقوع تصادف مه غلیظی در جاده بود. جاده‌های لهستان جزو جاده‌های خطرناک محسوب می‌شوند به طوری که در هر 100 تصادف، 10 نفر کشته می‌شوند که این رقم بیشترین آمار در میان کشته‌شدگان حمل و نقلی در اتحادیه اروپایی است.

روز 26 سپتامبر هم در تصادف یک اتوبوس مسافری در شونفلدر کرویتز در نزدیکی برلین 14 گردشگر لهستانی به شدت مجروح شدند.

کد خبر 118233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز