گروه حوادث: در جریان یکی از خونین‌ترین حملات مسلحانه ماه‌های اخیر در مکزیک، 10 نقابدار مسلح به یک جشن تولد در شهر مرزی سیوداد جوارز قدم گذاشتند و شرکت‌کنندگان در میهمانی را به رگبار بستند.

مکزیک جنایت

در جریان این جنایت خونین، حداقل 13 زن و مرد به ضرب گلوله از پای درآمدند و 20 نفر نیز به‌شدت زخمی شدند.به گزارش رویترز، روز گذشته 10 مرد مسلح به خانه‌ای در منطقه سیوداد جوارز که در نزدیکی مرز مکزیک با تگزاس آمریکا قرار دارد قدم گذاشتند. مردان نقابدار بلافاصله بعد از ورود به این خانه، به روی تمامی میهمانان آتش گشودند.

«من از پنجره به پایین پریدم و به‌دنبال من تعداد زیادی از میهمانان هم این کار را انجام دادند». اینها را مرد جوانی که با خوش‌شانسی از صحنه این جنایت خونین فرار کرده بود به خبرنگار رویترز می‌گوید. او که نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید همه میهمان‌ها برای شرکت در جشن تولد 15سالگی پسر صاحبخانه شرکت کرده بودند که این جنایت رخ داد.

بنا بر گزارش‌ها عاملان این جنایت خونین، یک گروه مسلح بودند که سوار بر 2 خودروی ون به محل جنایت آمدند.«حداقل 10 نفر بودند که وارد محل برگزاری مراسم شدند». این را کارلوس گونزالس، سخنگوی دادستانی سیودادجوارز می‌گوید و می‌افزاید با این حال مشخص نیست که این جنایت با درگیری‌های مواد‌مخدر که به‌خصوص از سال 2008 شدت گرفته و باعث مرگ حداقل 6900 نفر در سیوداد جوارز شده است، مرتبط باشد.

بنا براین گزارش، حداقل 4 نفر از کشته شدگان نوجوان هستند و یک کودک 9 ساله نیز در بین مقتولان دیده می‌شود.
فیلیپ کالدرون رئیس‌جمهور مکزیک با محکوم کردن این جنایت گفت: این یک قتل عام وحشیانه و ناجوانمردانه است که در آن افراد بیگناه زیادی جان باختند که باعث رنجش زیاد مردم مکزیک شده است.

بنا براین گزارش در حال حاضر رئیس‌جمهور مکزیک به خاطر این جنایت به‌شدت تحت فشار افکار عمومی قرار دارد. او که از سال 2006 نبرد سنگینی را با قاچاقچیان آغاز کرد با گذشت 4 سال درحالی‌که بیش از 30 هزار نفر در این جنگ کشته شده‌اند، اکنون باید نشان دهد که تا چه حد در این مبارزه به موفقیت دست پیدا کرده است. اوایل این ماه، مردان مسلح به یک جشن تولد دیگر در سیودادجوارز قدم گذاشتند و با به‌رگبار بستن میهمانان باعث مرگ حداقل 6 نفر شدند.

این گزارش حاکی است که سیوداد جوارز، یکی از وحشتناک‌ترین شهرهای دنیا از جهت میزان جرم و جنایت است که مهم‌ترین دلیل آن هم درگیری‌های تمام‌نشدنی باندهای قاچاقچی مواد‌ مخدر و نیروهای امنیتی است.

کد خبر 119086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز