همشهری آنلاین: پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، به عنوان تنها فرصت رقابت بین ناشران، آبان ماه با حضور ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود

کتاب کودک

علی زارع زاده،‌ رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، همچنین افزود: در تمام مسابقات و جشنواره های رقابتی حوزه کتاب کشور،‌ نویسندگان، مولفان، مترجمان و یا تصویرگران با یکدیگر رقابت دارند، اما در جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، صرفا توان و تلاش ناشران با یکدیگر مقایسه می شود.

وی گفت: متاسفانه به رغم این که در آستانه برگزاری پنجمین دوره این جشنواره هستیم، اما برخی از نویسندگان و مترجمان حوزه کتاب کودک و نوجوان از جشنواره و روند داوری آن شناختی ندارند و بعضا به داوری دوره های قبل معترض بوده اند.

زارع زاده افزود: توجه به این نکته برای نویسندگان، مترجمان، مولفان و حتی تصویرگران ضروری است که در جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، توانمندی ناشران با هم مقایسه می شود و بالطبع علاوه بر متن و تصویر، مدیریت نشر نیز مورد داوری قرار می گیرد که در این بخش مسائلی چون صفحه آرایی، صحافی، کیفیت چاپ و ... قرار دارد.

وی در خاتمه به بیستمین سالگرد تاسیس انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به عنوان پرسابقه‌ترین مجموعه فعال در عرصه نشر کتاب های کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در تمام این سال ها انجمن با برگزاری برنامه های مختلف و متنوعی چون برپایی دو دوره نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان، برپایی صدها نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در استان های مختلف، همکاری در مدیریت بخش کتاب کودک و نوجوان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برگزاری هفت دوره جشنواره «کتاب، کودک،‌ صنعت» و ... در عرصه نشر و توسعه فرهنک کتاب و کتابخوانی، نقش موثری داشته است.

کد خبر 118050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز