همشهری آنلاین: رییس‌جمهور ملت ایران را الهام بخش و امید سایر ملت ها دانست و گفت: ملت ایران در طول تاریخ به دنبال ساختن فردای روشن برای همه بشریت بوده و آموزش و پرورش کانون ساختن فردای امید آفرین است.

احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح همزمان ده هزار مدرسه قرآن، هشت هزار مجتمع آموزشی و پرورشی و هزار و نهصد پروژه عمرانی در سراسر کشور که در مدرسه هدایت واقع در منطقه نارمک تهران برگزار شد ، اظهار داشت : جشن مهر برای ملت ایران و همه انسان ها ،الهام بخش است و موجب برانگیخته شدن همت های بلند برای ساختن آینده درخشان می شود.

رییس جمهور با بیان اینکه آغاز ماه مهر در ایران با ایجاد شور ، شکوه و شادمانی همراه است و تصریح کرد: تعلیم و تربیت هدف غایی و مسئولیت اصلی همه پیامبران الهی بوده است وبالاترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت ، تربیت انسان و نشان دادن قله های عزت به بشریت است .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، عشق، محبت و ایمان را به روح فرزندان سرزمین ایران منتقل می کنند ، گفت : تلاشگران تعلیم و تربیت بعنوان بهترین خلق خدا همواره در حال یک مجاهدت دایمی هستند و زندگی خود را برای پرورش نسل های آینده صرف می کنند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از خیرین مدرسه ساز ، اظهار داشت : پس از انجام اقدامات تاثیر گذار برای ساختن مدرسه در داخل کشور ، اکنون گام هایی برای فعالیت در خارج از کشور برداشته شده است که قابل تقدیر است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد : در طول تاریخ هر کسی وارد سرزمین ایران شده است پس از مدتی با قرار گرفتن در امواج اقیانوس فرهنگ ملت ایران تحت تاثیرآن قرار گرفته است چرا که دریای بیکران فرهنگ ملت ایران، مکانی برای نوآوری و ابتکار در بخش علم و اندیشه و فرهنگ است .
دکتر احمدی نژاد ملت ایران را در دنیا کانون الهام بخش و امید دانست و تصریح کرد: همواره از ایران، علم ، اندیشه ، ایمان ، پاکی ، خودآگاهی ، عشق و دوستی به دنیا منتشر شده است .

وی با تاکید براینکه ملت ایران ماموریت های بزرگ تاریخی برعهده دارد، گفت : ایرانیان در طول تاریخ هرگاه فرصت یافته اند به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کرده اند ، ایران محدود به نژاد، قوم و جغرافیای خاصی نبوده است بلکه بعنوان یک فرهنگ ، اندیشه و روح بلند انسانی مطرح است که همه ارزشهای الهی و انسانی را به سوی خود جلب کرده و در راه این ارزشها جانفشانی می کند.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول تاریخ بیشترین جانفشانی ها را برای اسلام ناب انجام داده است ، خاطر نشان کرد : هیچ ملتی به اندازه ملت ایران برای حقیقت توحید ، عدالت و انسانیت ایثار و جانفشانی نکرده است .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر روحیه تمدن ساز خود را باز یافته است ، گفت : امروز روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران در نقطه اوج قرار دارد و این موضوع موجب ساختن آینده روشن خواهد شد البته در نقطه مقابل، دشمنان ملت ایران نیز اعتماد به نفس خود را به صورت کامل از دست داده اند به طوری که اگر در گذشته کسی از نابودی جبهه به هم پیوسته ، ضد انسانیت و جنایتکاران مدرن سخن می گفت ، کسی باور نمی کرد ولی امروز سراسیمگی در جبهه دشمنان بشریت موج می زند و آنها نظم فکری خود را از دست داده اند .

وی با بیان اینکه روحیه اعتماد به نفس و باورهای ملت ایران، در حال گسترش در دنیا است، گفت: هیچ نیرویی نمی تواند به ملتی که قدرت خود را پیدا و توانمندی های خود را باور کرده است آسیب برساند. دشمنان قصد دارند روحیه خودباوری و اقتدار ملی ملت ایران را درهم بشکنند اما امروز ملت ایران بیش از همیشه احساس اقتدار می کنند.
دکتر احمدی نژاد هدف اصلی دشمنان از تحریم علیه ملت ایران را ایجاد جنگ روانی دانست و اظهار داشت: تجربه تاریخی نشان داده که دوره زورگویی تمام شده و کسی جرات ندارد کوچکترین آسیبی به ملت ایران وارد کند.

رییس جمهور ملت ایران را کانون امید برای سایر ملت ها دانست و گفت: باید بهترین اقتصاد ، دانشگاه ها و مدارس برای ایران باشد همان طور که در یک دوره تاریخی ایران کانون علم دنیا بود امروز هم باید به جایی برسیم که دانش و علم موجود در ایران به دنیا صادر شود و طالبان علم برای کسب فضیلت و دانش به ایران مراجعه کنند.
رییس جمهور با اشاره به اهمیت تقویت روحیه خودباوری در ملت ایران تصریح کرد :امروز ملت ایران اقتدار و عظمت واقعی خود را بدست آورده است، البته قدرت ملت ایران نظامی نیست ؛ بلکه فرهنگی ، انسانی ، علمی و همراه با ارزشهای متعالی است به طوری که ملت ایران عشق و محبت قلوب ملت ها را تسخیر می کند .

وی اعتماد به نفس و خودباوری ملت ایران را حاصل مجاهدت ها و فداکاری های تاریخی کشورمان دانست و اظهار داشت : اعتماد به نفس و خودباوری ایجاد شده در میان ملت ایران بر پایه ارزش های الهی، تمسک به حقیقت یکتا پرستی، عدالت و عشق به پیامبر گرامی اسلامی (ص) به وجود آمده است.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با وجود مدارس قرآنی رشد علمی ایران چند برابر خواهد شد، گفت: باید در این مدارس عشق، محبت و ایمان به زیبایی ها جاری باشد زیرا حقیقت قرآن موجب شکوفایی علمی در کشور خواهد شد.
دکتر احمدی نژاد علم موجود در دنیا را در برابرعلم برآمده از قرآن ناچیز دانست و خاطر نشان کرد: ظرفیت علمی انسان و علم موجود در دنیا در مقابل علم برآمده از قرآن هیچ ارزشی ندارد.

رییس جمهور رسیدن به قله های پیشرفت را نیازمند همدلی و وحدت دانست و گفت: برای پیشرفت و تعالی باید نقطه نهایی هدف خود را رسیدن به جامعه آرمانی ، برپایی عدالت، انسانیت و رسیدن به حیات طیبه قرار دهیم.

دکتر احمدی نژاد همچنین در پایان سخنان خود به بیان خاطره ای از شهید قاسمعلی هدایت که مدرسه هدایت به نام این شهید نامگذاری شده است پرداخت و گفت: با این شهید هم دانشگاهی بودم در دوره‌ای در دانشگاه ها مباحثی مطرح شد که گروهی به سمت منافقین رفتند و طرفداران انقلاب با آنها اختلاف پیدا کردند برای حل این مشکل موضوع حکمیت مطرح شد که شهید قاسمعلی هدایت برای قضاوت انتخاب شد و در نهایت رای را به طرفداران انقلاب داد. پس از این موضوع منافقان علیه او اعلام جنگ کردند و ماه مبارک رمضان او را به گلوله بستند.

کد خبر 117794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز