گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: با ‌آنکه مسئولان آموزش و پرورش بارها اعلام کردند

که استخدام در آموزش و پرورش تنها از طریق مراکز تربیت معلم مجاز است و همچنین وزیر آموزش و پرورش از احیای مراکز تربیت معلم و تبدیل آموزشکده‌ها به تربیت معلم سخن گفت اما یکباره تصمیم گرفته شد تا مراکز تربیت معلم منحل شوند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با هشدار درباره تعطیلی مراکز تربیت معلم، آن را خط قرمز مجلس با حاجی‌بابایی اعلام کرد. علی کریمی فیروز‌جایی در این باره به فارس گفت: وزیر آموزش و پرورش باید تمام همت و توان خود را برای احیای مراکز تربیت معلم به‌کار گیرد و خط قرمز ما با حاجی‌بابایی نیز در این نقطه قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات مراکز تربیت معلم اظهار کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این نتیجه رسیده‌ایم که ایمن‌ترین راه برای جذب نیرو در آموزش و پرورش، مراکز تربیت معلم هستند بنابراین با روند فعلی جذب نیرو در این وزارتخانه مخالف هستیم.

داستان تلخ انحلال و خالی ماندن ظرفیت تربیت معلم

داستان تلخ تعطیلی و انحلال برخی مراکز تربیت معلم از سال گذشته آغاز شد. تعطیلی مراکز تربیت معلم در حالی اتفاق می‌افتد که زمانی راه ورود نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش این مراکز بوده است. در تهران نیز مراکز تربیت معلم شهید ثانی، بلال حبشی و شهید رجایی تعطیل و برخی نیز ادغام شده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با انتقاد از رویکردهایی که منجر به خالی‌ماندن ظرفیت بیش از 20 هزار نفری مراکز تربیت معلم شده است، گفت: اطلاعات رسیده درباره مراکز تربیت معلم بسیار نگران‌کننده است و این مراکز به‌جای اینکه پاسخگو باشند به سمت انحلال می‌روند. علی عباس‌پور تهرانی‌فرد اظهار کرد: متأسفانه سیاست‌های مدونی درباره مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای اتخاذ نشده است.

براساس آخرین اطلاعات، ظرفیت مراکز تربیت معلم در کنکور سراسری 22 هزار نفر و این ظرفیت مختص فرهنگیان اعلام شده است؛ درحالی‌که حدود 2 هزار فرهنگی بیشتر در کنکور شرکت نکرده‌اند. وی اضافه کرد: بنابراین به‌اندازه ۲۰ هزار نفر ظرفیت مراکز تربیت معلم خالی می‌ماند و عملا مراکز تربیت معلم به سمت انحلال پیش می‌روند. گزارش‌هایی داریم مبنی بر اینکه چندین مرکز تربیت معلم مهم منحل شد، یا در حال ادغام در مراکز دیگر هستند.

کد خبر 118518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز