همشهری آنلاین: رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان سمپاد از بازنگری در آزمون‌های ورودی دانش آموزان داوطلب ورود به مراکز استعدادهای درخشان و شیوه‌های گزینش آنان خبر داد.

استعداد های درخشان

محمد علی غفاری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: این موضوع از آغاز سال تحصیلی در پژوهشگاه آموزش و پرورش درحال بررسی است و فردا در همایش هم اندیشی مدیران مراکز استعدادهای درخشان نیز نقد و بررسی می‌شود.

وی افزود‌: این همایش فردا و پس فردا در اردوگاه شهید باهنر تهران با هدف تبیین سیاست‌های آموزش و پرورش‌، هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و نظرخواهی از مدیران سمپاد درباره بازنگری درشیوه‌های جذب استعدادهای درخشان و برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد برپا می‌شود.

غفاری اضافه کرد‌: اکنون برای ورود داوطلبان به مدارس راهنمایی و متوسطه استعدادهای درخشان، همه ساله دو مرحله آزمون برگزار می‌کنیم که زمان زیادی صرف آن می‌شود.

به گفته مسئولان سازمان ملی استعدادهای درخشان، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و نسرین سطان خواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یکشنبه دوم آبان در همایش هم اندیشی مدیران مراکز سمپاد سخنرانی می‌کنند.

77 مدرسه راهنمایی، 119 مرکز متوسطه و 73 مجتمع استعدادهای درخشان در کشور دایر است و حدود 65 هزار نفر در آن تحصیل می‌کنند.

کد خبر 118926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز