جمعه ۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا به هیچ اعتراضی توجه نکرد و به این ترتیب ترزا لوئیس 41 ساله با تزریق مواد سمی اعدام شد

شبکه خبری n-tv.de گزارش داد، از زمان ازسرگیری حکم اعدام در آمریکا در سال 1976 تاکنون بیش از 1200 مرد اعدام شده‌اند

و ترزا لوئیس (Teresa Lewis) در این میان دوازدهمین زن بود. و این نخستین بار در یکصد سال اخیر بود که در ایالت ویرجینیا در آمریکا یک زن اعدام می‌شد.

آنگونه که مقامات زندان اعلام کردند، ترزا لوئیس پنجشنبه (به وقت محلی) با تزریق مواد سمی اعدام شد

حدود 30 نفر در مقابل زندان گرینزویل علیه این حکم اعدام اعتراض کرده و برای لوئیس دعا کردند.

اعدام این زن به شدت جنجالی  شد زیرا ضریب هوشی این زن اندکی بالاتر از حد معمول قرار داشت که بتواند از نظر روانی جلوی ارتکاب جرم را بگیرد و به همین خاطر نباید اعدام می‌شد.

لوئیس اعتراف کرده بود که سال 2002 میلادی دو مرد 19 و 22 ساله را به کار می گیرد تا همسر و پسرخوانده اش را بکشند تا بتواند از بیمه عمر این دو نفر استفاده کند. عاملان این قتل به حبس طولانی مدت محکوم شده اند. مرد 22 ساله عاشق لوئیس معرفی شده است.

 رد تخفیف مجازات

دیوان عالی آمریکا حکم اعدام این زن را روز سه شنبه تایید کرد. باب مک دانل، فرماندار محافظه کار ویرجینیا هم روز سه شنبه با تخفیف این مجازات مخالفت کرد.

لوئیس نخستین زنی است که از سال 1912 تاکنون در ویرجینیا اعدام شده است. ویرجینیا پس از ایالت تگزاس آمریکا دومین ایالتی است که بیشترین مورد حکم اعدام در آن، پس از سال 1976 که اجرای حکم اعدام در آمریکا از سر گرفته شد، اجرا می شود.

لوئیس پیش از مرگ با اعضای خانواده اش ملاقات کرد. آنها می خواستند به عنوان شاهد در زمان اجرای حکم اعدام حضور داشته باشند. بر اساس گزارش ها، لوئیس مرغ و کیک را به عنوان شام آخر خود انتخاب کرد.

کد خبر 116735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز