همشهری‌آنلاین: وزیر کشور گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال انتقام‌گیری از مردم ایران هستند.

Najjar

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مصطفی محمدنجار در جمع خبرنگاران افزود: در اولین روز هفته دفاع مقدس که مردم برای برگزاری جشن این پیروزی مقدس با نیروهای مسلح جمع شده بودند، شاهد عمل فجیع و قابل سرزنش دشمن بودیم که با بمب‌گذاری در میان مردم اقدام به ایجاد این حادثه دردناک کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ضدانقلاب با بمب‌گذاری در رژه نیروهای مسلح شهرستان مهاباد اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌گناهی کرد که تنها برای تماشای توان نظامی کشور خود در محل حضور پیدا کرده بودند.

وی گفت: دشمن باید به خاطر حضور پر عظمت و پر شکوه رییس‌جمهور در سازمان ملل عصبانیت خود را طوری نشان می‌داد که متاسفانه این کار را با به شهادت رساندن مردم بی‌گناه انجام داد.

وزیر کشور ادامه داد: این حماقت دشمن ایران را می‌رساند که در روز جشن ملی کشور دست به چنین عملی می‌زند.

وی اظهار کرد: حادثه فوق به قدری سنگین و فجیع بود که دشمنان نظام خود را کنار کشیدند و امروز مانده‌اند در قبال آن‌چه موضعی بگیرند.

وی با اشاره به این‌که « رییس‌جمهور طی تماسی با من ـ که در نشست وزرای کشورهای همسایه عراق در منامه بودم ـ خواستار حضور سریعم در ایران و استان آذربایجان غربی برای پیگیری حادثه به وقوع پیوسته شدند » اظهار کرد: تمامی کشورهای شرکت کننده نیز در این نشست به اتفاق حادثه به وقوع پیوسته را محکوم و برای همکاری با ایران جهت دستگیری عاملان این جنایت کاملا اعلام آمادگی کردند.

محمدنجار تصریح کرد: رییس‌جمهور مصرانه خواستار دستگیری عاملان این جنایت فجیع هستند.

وی همچنین یادآور شد: امروز شورای تامین در آذربایجان غربی  برگزار می‌شود و من دستورات ویژه‌ای را به اعضای این شورا صادر خواهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری عاملان جنایت بمبگذاری شهرستان مهاباد گفت: به زودی ابعاد جدیدی از این حادثه هولناک منتشر می‌شود و در آن از جزئیات بیشتر در خصوص دستگیری عاملان این جنایت تشریح خواهد شد

کد خبر 116734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز