همشهری آنلاین: به گزارش یک روزنامه اردنی، گروهک تروریستی جندالله در بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از کارمندان هسته‌ای ایران در شهر اصفهان را ربوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، گروهک تروریستی جندالله در این بیانیه ادعا کرد که عناصری از این گروهک در انجام یک عملیات "اطلاعاتی" در شهر اصفهان یکی از کارمندانی را که در تاسیسات هسته‌ای ایران کار می‌کرده، ربوده‌اند.

به گزارش روزنامه الدستور ـ چاپ اردن ـ در ادامه این بیانیه آمده است: این گروه این عملیات را چند روز پیش انجام داده است. اما در آن به تاریخ دقیق این عملیات اشاره‌ای نشده است. تنها به نام امیرحسین شیرانی پسر محمد شیرانی متولد 1971 به عنوان گروگان اشاره شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: عناصر جندالله این شخص را پس از ربودن به کوه‌های بلوچستان منتقل و به‌زودی تصاویر ویدئویی و عکسی از اعترافات وی را منتشر خواهند کرد.

گروهک تروریستی جندالله که سرکرده آنان به نام عبدالمالک ریگی چندی پیش دستگیر و به دار مجازات آویخته شد، از گروه‌های تروریستی در شرق کشور است که بر اساس اعترافات سرکرده آن‌ها، توسط سازمان‌های اطلاعاتی موساد و سیا حمایت می‌شوند

شیرانی راننده یکی از شرکت‌های وابسته به انرژی اتمی بوده است

رییس کل دادگستری استان اصفهان با تایید خبر ربوده شدن فردی به نام "امیر حسین شیرانی"، ارتباط این گروگانگیری با گروهک جندالله و اشتغال این فرد را در سازمان انرژی اتمی تکذیب کرد.

دکتر غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا با تکذیب ربوده شدن یکی از کارمندان هسته‌یی کشورمان که گروهک تروریستی جندالله مدعی آن شده بود، اظهار کرد: به نظر می‌رسد ربوده شدن امیر حسین شیرانی مربوط به اختلاف حسابی شخصی در زمینه مسایل مالی با گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر ساکن در سیستان و بلوچستان است و هیچ ارتباطی با گروهک جند الله ندارد.

وی همچنین با تکذیب اینکه وی کارمند هسته‌یی ایران است، افزود: امیر حسین شیرانی چند سال قبل به عنوان راننده در یکی از شرکت‌های وابسته به انرژی اتمی مشغول به کار بوده و اینطور نیست که کارمند انرژی هسته‌ای باشد.

کد خبر 117924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز