گروه حوادث: به‌دنبال 2 انفجار تروریستی در شهرهای نجف و کربلا، 14 ایرانی شهید و دست‌کم 30 نفر دیگر مجروح شدند.

اتوبوس زائران

به گزارش مهر، نماینده سازمان حج و زیارت در کشور عراق از انفجار اتوبوس زائران ایرانی در حد فاصل کربلا و نجف خبر داد و گفت: در این انفجار حداقل 3 زائر ایرانی شهید و 22 نفر زخمی شدند.

انفجار در زمان توقف

جواد خانی افزود: این اتوبوس حامل زائرانی از شهر برازجان بود که به‌صورت آزاد به قصد زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر کرده بودند. وی افزود: این زائران که قصد عزیمت از کربلا به نجف را داشته‌اند در بین راه توقف می‌کنند و تعدادی از زائران از اتوبوس پیاده می‌شوند که در همان لحظه اتوبوس منفجر می‌شود.

در همین حال معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز به ایسنا اظهار کرد: این حادثه در ساعت 9 صبح دیروز در نزدیکی اتوبوس حامل زائران ایرانی رخ داد و در جریان آن اتومبیلی که در کنار اتوبوس زائران قرار داشت منفجر شد و باعث کشته و زخمی شدن 25 نفر از مسافران شد.

افزایش جان باختگان

در همین حال علاء حمود، مدیر اداره‌ بهداشت استان کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد با اعلام افزایش تعداد شهدا گفت: شمار شهدای ایرانی در انفجار کربلا به‌ 8 نفر افزایش یافته است.

دومین انفجار

دومین انفجار تروریستی در شهر نجف رخ داد. به گزارش فارس، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیک اتوبوس حامل زوار در شهر نجف اشرف با شهادت 8 نفر از جمله 6 زائر ایرانی و زخمی شدن 16 نفر دیگر همراه بود.

خالد الجشعمی، عضو شورای استان نجف گفت: بعدازظهر دوشنبه یک خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان الرسول، نزدیک محل اتوبوس‌های حامل زوار در بخش قدیمی شهر نجف منفجر شد.این مقام اداری استان نجف گفت: در این انفجار 8 نفر از جمله 6 زائر ایرانی شهید و 16 نفر دیگر زخمی شدند. منابع امنیتی افزودند: 3 دستگاه اتوبوس در این انفجار آتش گرفته است.

کد خبر 120288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز