به گفته وزیر بازرگانی قرار است رقم دقیق یارانه نقدی هر ایرانی را شخص رئیس‌جمهور اعلام کند.

به گزارش همشهری، روز یکشنبه مدیرعامل صندوق یارانه‌ها اعلام کرد که تا چند روز آینده یارانه‌های نقدی به حساب مردم واریز می‌شود. به این ترتیب باید انتظار داشت به‌زودی رئیس‌جمهور رقم دقیق یارانه‌ها را اعلام کند. مهدی غضنفری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در نیمه دوم سال‌جاری، گفت: اگر درباره هدفمندی یارانه‌ها بی‌حساب و کتاب اطلاع رسانی کنیم،

برخی سوءاستفاده‌گران ممکن است در این میان دست به احتکار کالاهایی که قرار است یارانه آنها حذف شود، بزنند. مهر همچنین در گزارشی اعلام کرد: بررسی جدیدترین برآوردها نشان می‌دهد که میزان ماهانه یارانه نقدی هر یک از اقشار آسیب پذیر حدود 44 هزار تومان و سایر اقشار جامعه حدود 24 هزار تومان خواهد بود.

با فرض اینکه حدود 61 میلیون ایرانی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده‌اند، یارانه نقدی بگیرند، در این صورت هر ایرانی - درصورت توزیع برابر یارانه نقدی میان مردم - 163هزار و 934 تومان یارانه نقدی در سال آینده خواهد گرفت.همچنین اگر رقم 163هزار و 934 تومان را بر 6 ماه باقی مانده از سال تقسیم کنیم، رقم 27 هزار و 322 تومان حاصل می‌شود که سهم هر ایرانی از یارانه نقدی در ماه - درصورت توزیع مساوی یارانه بین ایرانیان - خواهد بود.

برهمین اساس، احتمالا 2700 میلیارد تومان یارانه نقدی میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع خواهد شد.بدین‌ترتیب رقم یارانه نقدی هر یک از اقشار آسیب‌پذیر سالانه 257 هزار و 142 تومان می‌شود. به عبارتی، اگر این رقم را بر 6 ماه باقیمانده از سال تقسیم کنیم، رقم یارانه نقدی ماهانه هر یک از افراد این قشر جامعه حدود 43 هزار تومان می‌شود.

کد خبر 116534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز