معاون اول رئیس‌جمهور گفت:زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور نزدیک است.

به گزارش مهر، محمد رضا رحیمی در جلسه کارگروه اصلاح الگوی مصرف با بیان اینکه سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف باید با توجه به برنامه پنجم توسعه و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و با هماهنگی کارشناسان دستگاه‌های مربوطه به مرحله اجرا درآید، خواستار برنامه‌ریزی‌های منسجم و پیگیری مستمر مسئولان مربوطه برای اجرای این سیاست‌ها شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک بودن زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: باید تلاش شود همه مسائل مربوط به اصلاح الگوی مصرف با سیاست‌های رهبر معظم انقلاب همخوانی پیدا کرده و با رهنمودهای ایشان اجرا شود. رحیمی ادامه داد: باید با تقسیم‌بندی مناسب، بخشی از این سیاست‌ها کارگروه تحول اقتصادی، بخشی به کارگروه یارانه‌ها و بخشی نیز به حوزه بودجه ریزی ارجاع شود و به شکل کاربردی به اجرا درآید.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت آموزش به کارمندان و مدیران در سراسر کشور برای استفاده صحیح از اموال عمومی و بیت‌المال تاکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی افراد با استفاده‌های نابجا از اموال عمومی موجبات اسراف و ضرر و زیان در کشور را فراهم می‌کنند. وی افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب، هماهنگی‌های لازم، فرهنگ‌سازی‌ و نیز اعمال جرایم برای کسانی که منابع عمومی را تضییع می‌کنند و حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارند، از هدر رفتن منابع کشور جلوگیری شود.

رحیمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیشگامی دولت در رعایت الگوی مصرف، لزوم جلوگیری از هزینه‌های بی‌رویه و غیرضروری و تشریفات اضافی دستگاه‌های دولتی را مورد تاکید قرار داد.در این جلسه حفظ و صیانت از منابع ارزشمند آب کشور، اصلاح الگوی مصرف نان و نحوه تدوین روش‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها برای اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادها و طرح‌های مسئولان ذیربط مطرح شد.

کد خبر 116132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز