کوالالامپور: یک دزد خوش‌خواب در هنگام سرقت از یک خانه ویلایی در مالزی پس از نشستن روی یک مبل‌راحتی خوابش برد و توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

زن و شوهر صاحب این خانه هنگامی‌که از تعطیلات بازگشتند متوجه به‌هم ریخته‌شدن وسایل منزل‌شان و صدای خر‌و‌پفی در هال خانه شدند. پس از رسیدن آنها به‌هال این دزد از خواب پرید اما دیگر کار از کار گذشته بود. این سارق تلاش کرد که از پنجره آشپزخانه فرار کند اما همسایه‌ها به‌همراه ماموران گشت پلیس با شنیدن سر‌و‌صدا، وی را در خیابان دستگیر کردند.

پلیس اعلام کرده است که ارزش اموال به‌سرقت رفته از این خانه 2‌طبقه بیش از 3‌هزار دلار است. این دزد 42‌ساله قرار است به‌زودی در دادگاه محاکمه شود.

34 کیلومتر شنا بدون دست‌و‌پای طبیعی

پاریس: یک شناگر کم‌توان جسمی اهل فرانسه موفق شد بدون داشتن دست‌و‌پای طبیعی طول کانال مانش را با شنا طی کند! فیلیپ‌کریزون، 42‌ساله پس از شنا‌کردن مسافت 34 کیلومتری کانال مانش در مدت 14‌ساعت به‌شمال فرانسه رسید. این شناگر 16‌سال پیش هنگام کار روی پشت بام دچار برق‌گرفتگی شد و پزشکان مجبور شدند دست‌ها و پاهای او را قطع کنند.

فیلیپ‌کریزون تصور می‌کرد طی کردن کانال مانش 24‌ساعت طول می‌کشد و به‌همین خاطر اکنون بسیاری شنای این مسافت در 14‌ساعت را یک رکوردشکنی برای کم‌توان‌های جسمی می‌دانند. این شناگر فرانسوی برای این رکوردشکنی هفته‌ای 35‌ساعت تمرین داشته است. کانال مانش، قسمتی از اقیانوس اطلس است که در شمال فرانسه و جنوب انگلیس قرار دارد.

بازداشت طوطی به اتهام همکاری با قاچاقچیان

بوگوتا: ماموران پلیس کلمبیا یک طوطی را به اتهام همکاری با قاچاقچیان مواد‌مخدر بازداشت کردند! مقام‌های پلیس کلمبیا می‌گویند این طوطی سخنگو به‌نحوی از سوی قاچاقچیان آموزش دیده است که هنگام نزدیک‌شدن ماموران پلیس آنها را برای فرار خبر می‌کند.

این طوطی به نام لورنزو زمانی که ماموران پلیس را در خیابان می‌دید با گفتن جملات «فرار کنید» یا«ماموران رسیدند» باعث فرار قاچاقچیان از مخفیگاه خود می‌شد. با وجود هشدارهای لورنزو ماموران پلیس موفق شدند در عملیات خود علاوه بر این طوطی 2‌قاچاقچی مواد‌مخدر را به‌همراه 200‌قبضه سلاح دستگیر کنند. استفاده از حیوانات به‌عنوان عنصر اطلاعاتی در میان قاچاقچی‌های کلمبیا بسیار رایج است. قرار است این طوطی به‌منظور نگهداری و آموزش درست در اختیار سازمان محیط‌زیست قرار بگیرد.

رقابت کبوتر نامه‌بر با سرعت اینترنت

لندن: عده‌ای از مردم انگلیس در اعتراض به سرعت پایین اینترنت در مناطق روستایی این کشور یک رقابت عجیب برگزار کردند. این رقابت میان یک کبوتر نامه‌بر و خط اینترنت صورت گرفت. عده‌ای از اهالی این منطقه یک فایل ویدئویی به‌مدت 5‌دقیقه را روی یک کارت حافظه ریختند و آن را به‌پای این کبوتر نامه‌بر بستند.

همزمان با آغاز پرواز این کبوتر بارگذاری این فایل روی اینترنت هم آغاز شد. کبوتر نامه‌بر پس از 80‌دقیقه کارت حافظه حاوی ویدئو را در حالی به مقصد رساند که هنوز این فایل به‌خاطر سرعت پایین اینترنت روی پایگاه اینترنتی متعلق به اهالی منطقه قرار نگرفته بود. در نهایت این پرنده نامه‌بر برنده این رقابت اعلام شد و جایزه ویژه‌ای دریافت کرد. اهالی منطقه می‌گویند مسئولان باید فکری برای افزایش سرعت اینترنت در مناطق روستایی بکنند.

کد خبر 116439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز