ظهر روز جمعه بود که شایعات مختلفی در مورد کنار کشیدن فرهاد مجیدی از تیم ملی مطرح شد و سرانجام بعد از پایان بازی استقلال و سایپا، این شایعات رنگ حقیقت گرفت و کاپیتان استقلال به‌طور رسمی اعلام کرد که قصد ندارد برای تیم ملی بازی کند.

فوتبال

مجیدی در اردوی قبلی و با وجود اینکه یکی از آماده‌ترین بازیکنان ایران بود به تیم ملی دعوت نشد ولی افشین قطبی در فهرست جدید خود نام مجیدی را هم قرار داد و این بار نوبت این بازیکن بود که در تصمیمی عجیب دعوت سرمربی تیم ملی را رد کند.

مجیدی در نشست خبری پس از دیدار با سایپا، به سالن کنفرانس آمد و این جملات را به زبان آورد:« به اینجا آمدم تا بگویم که از دعوت به تیم ملی خوشحالم و از قطبی سرمربی تیم ملی هم به خاطر این تصمیم تشکر می‌کنم اما تصور می‌کنم که بهتر است در چنین موقعیتی از تیم ملی خداحافظی کرده و جایم را به جوان‌های توانمند بدهم. »خبرنگاران در مورد دلایل کناره‌گیری مجیدی سؤال کردند ولی او پس از بیان این جملات کنفرانس را ترک کرد و حاضر نشد به سؤالات پاسخ بدهد.

دوست نداشت نیمکت نشین شود

مجیدی در 13 سال اخیر همواره یکی از بازیکنانی بوده که دعوت شدن یا نشدن او به تیم ملی محل مناقشه رسانه‌ها با مربیان وقت تیم ملی بوده است. او در این سال‌ها برای تیم ملی 45 بازی انجام داد و 10 گل هم به ثمر رساند و نکته جالب اینکه به جز دوران مربیگری دایی، همیشه مربیان تیم ملی او را به اردوهای تیم ملی دعوت کرده‌اند اما مجیدی در تیم ملی هیچگاه درخشش بازی‌های باشگاهی‌اش را نداشته است.

مجیدی در نخستین روزهای حضورش در تیم ملی درخشش خوبی داشت و بیشتر گل‌های ملی‌اش را در زمان مربیگری مایلی کهن به ثمر رساند اما در ادامه نتوانست روند صعودی خود در تیم ملی را حفظ کند. مجیدی رکورد جالبی هم دارد و اینکه تنها بازیکنی با بیش از 40 بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران است که در هیچ تورنمنت مهمی مثل جام جهانی، جام ملت‌های آسیا و حتی بازی‌های آسیایی حضور نداشته است!

حرف و حدیث‌های مختلفی درباره کناره‌گیری او از تیم ملی مطرح شد ولی می‌گویند که اصلی‌ترین دلیل نپیوستن مجیدی به تیم ملی این بود که او به هیچ عنوان دوست نداشت در تیم قطبی تبدیل به یک بازیکن نیمکت نشین شود. مجیدی توانایی بازی در خط هافبک و حمله را دارد ولی دست سرمربی تیم ملی در این پست‌ها باز است و حضور ستاره‌های فوتبال ایران در تیم ملی شاید نیمکت نشینی مجیدی را به همراه داشت.

برای کاپیتان استقلال این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نبود که او با تیم ملی به مسابقات غرب آسیا برود و در چنین تورنمنت متوسطی تبدیل به یک بازیکن نیمکت نشین شود. در مورد این تصمیم مجیدی تحلیل‌های متفاوتی وجود دارد ولی شاید او با پیش‌بینی اتفاقات آینده این تصمیم را گرفته است.

بازگشت استقلال به عصر قلعه‌نویی

استقلال در شرایطی مقابل سایپا به برتری رسید که پرویز مظلومی باز هم تیمش را با سیستم 2-5-3 وارد میدان کرد. این همان سیستمی است که امیر قلعه نویی در استقلال از آن استفاده می‌کرد و با وجود اینکه انتقادهای زیادی از او صورت گرفت اما در نهایت با استفاده از همین شیوه 2 بار استقلال را قهرمان لیگ کرد.

مظلومی ابتدای فصل از دفاع خطی استفاده کرد ولی مشکلات تاکتیکی استقلال باعث شد که اورو به سیستم 2-5-3 بیاورد چرا که دست سرمربی استقلال در استفاده از سیستم چهاردفاعه بسته بود و او در پست هافبک چپ و راست بازیکنی نداشت که برای حضور در این منطقه مناسب باشد. البته بازگشت محسن یوسفی و امید روانخواه شاید دست مظلومی را برای استفاده از سیستم 2-4-4 یا 1-3-2-4 بازکند.

تیم او در نیمه اول با وجود اینکه فرصت‌های زیادی را برای گلزنی از دست داد، تحرک کمی داشت و سایپا توانست با برتر ی به رختکن برود. در نیمه دوم اما تغییر سیستم استقلال و دوندگی بیشتر هافبک‌ها همه چیز را عوض کرد و آبی‌های تهران که در نیمه اول با تک‌گل کریم انصاری‌فرد عقب افتاده بودند، در نیمه دوم و در عرض 15 دقیقه 3 بار دروازه حریف را باز کردند.

تیم مایلی کهن در این مسابقه نمایش ضعیفی داشت و سایپا خیلی خوش شانس بود که با نتیجه‌ای سنگین شکست نخورد. آنها از 9 بازی فقط 10 امتیاز گرفته‌اند که این نتیجه خوبی برای سایپا نیست. بعد از این باخت شایعه برکناری مایلی کهن مطرح شد ولی مدیرعامل سایپا آن را تکذیب کرد.

کد خبر 116345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز