تیم ملی فوتبال ایران نخستین گام در رقابت‌های غرب آسیا را محکم برداشت و عصر روز جمعه با 2گل هادی عقیلی و یک گل مهرداد اولادی موفق به شکست بحرین شد.

قطبی

تیم ملی در سال 2010 تمامی 7 بازی رسمی خود را برده و 14گل زده و 2گل خورده کارنامه موفق ایران را در 9ماه ابتدایی سال 2010 می‌سازد.

افشین قطبی هم که در کنفرانس مطبوعاتی عملکرد شاگردانش را مورد تمجید قرار داده بود، در هتل محل اقامت تیم ملی دقایقی با بازیکنان صحبت کرد و خطاب به شاگردانش گفت: بابت بازی خوبی که مقابل بحرین انجام دادید از شما تشکر می‌کنم،

ما مدت‌هاست که در حال اوج گرفتن هستیم و خوشبختانه شرایط خوبی داریم. فقط برای من تفکرات شما مهم است و می‌خواهم که از بردهای اخیر به هیچ عنوان مغرور نشوید. هنوز راه سختی در پیش داریم و همه شما باید بدانید که مردم ایران فقط قهرمانی جام ملت‌ها را از تیم ملی می‌خواهند.»

پاداش 500 دلاری

بازیکنان تیم ملی بعد از پیروزی مقابل بحرین، صبح روز گذشته یک تمرین سبک را پشت سر گذاشتند که 60 دقیقه به طول انجامید. تنها غایب تمرین محمد غلامی بود ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که مهاجم ملی پوش استیل آذین از امروز در تمرینات گروهی شرکت خواهد کرد و مصدومیتش برطرف شده است.

در ضمن بازیکنان تیم ملی بابت پیروزی مقابل بحرین هر کدام 500 دلار پاداش گرفتند. آنها بعد از تمرین صبح روز گذشته با تصمیم کادر فنی می‌توانستند به سطح شهر بروند ولی اکثر بازیکنان ترجیح دادند در هتل بمانند. بازیکنان تیم ملی عصر امروز تمرینات خود را دنبال خواهند کرد تا آماده دیدار با عمان شوند که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

هدف ما قهرمانی در آسیاست

قطبی از شرایط فعلی تیم ملی راضی است. او می‌گوید: «در حال ساختن تیمی هستیم که هدف آن قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست. هدفمان در رقابت‌های غرب آسیا هم قهرمانی است. ما برای تحقق این هدف راهی مسابقات شده‌ایم و از پیروزی پرگل مقابل بحرین بسیار خوشحالیم.

ایران به‌عنوان یکی از بزرگان آسیا، شروع قدرتمندانه‌ای در مسابقات اردن داشت که حتما به کسب مقام ختم می‌شود. تیم مطابق انتظاراتم ظاهر شد و از شور و اشتیاق قابل توجهی برای گلزنی و تسخیر دروازه حریف برخوردار بود. ما کاملا بازی را کنترل کردیم و چهره یک تیم قهرمان را داشتیم،

با این سبک بازی استاندارد فوتبال ایران را در زمین نشان دادیم. به بازیکنانم افتخار می‌کنم که اینگونه با قدرت و شهامت برابر حریف بازی کردند تا ما به هفتمین برد پیاپی خود در دیدارهای بین‌المللی دست یابیم.»قطبی ادامه می‌دهد: «این بازیکنان نشان دادند که تا چه اندازه استعداد و قدرت یادگیری دارند. از آنجا که جام ملت‌های آسیا در قطر و یک کشور عربی برگزار می‌شود، حضور تیم ما در مسابقات غرب آسیا در اردن و اینکه تمام حریفان ما در این مسابقات از کشورهای عربی هستند، می‌تواند کمک زیادی به ما کند.»

سرمربی تیم ملی درباره غیبت چند بازیکن تیم بحرین و اینکه می‌گویند ایران با تیم اصلی بحرین بازی نکرده، تاکید می‌کند: «این یک مسابقه بین‌المللی است و همه ما مسئولیت داریم که با تمام قوا در آن شرکت کنیم و این اصلاً مهم نیست که چند بازیکن آنها نبودند.

اگر اینگونه باشد ما هم درغیاب چند بازیکن خود از تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن و همچنین چند بازیکن آسیب‌دیده گام به این مسابقات گذاشتیم اما هرگز این مسئله را بهانه نمی‌کنیم؛ چون مسئولیت داریم. از سوی دیگر ایران نشان داد که در غیاب چند بازیکن خود نیز خوب و زیبا بازی می‌کند و این مسئله نشان‌دهنده ساختار تیمی و حضور بازیکنانی است که همه در یک سطح هستند.»

کد خبر 116888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز