جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

مرد عنکبوتی مشهور در حالی رکورد‌ بالا رفتن از برج‌های بلند کشور‌های دیگر را می‌شکند

حمل اثاثیه منزل

که ساختمان‌هایی که وی از آنها بالا می‌رود محکم سرجایشان ایستاده‌اند و تکان نمی‌خورند حال آنکه مردان عنکبوتی ما حتی از اجسام در حال حرکت نیز بالا می‌روند و کیلومتر‌ها خود را ثابت نگاه می‌دارند. در تصویری که کسرا فزونی برای ما ارسال کرده یکی از این مردان عنکبوتی را مشاهده می‌کنید.

تفاوت دیگر این افراد با مرد عنکبوتی این است که چنانچه وی از یک برج بلند به پایین سقوط کند فقط خودش قربانی خواهد شد حال آنکه افرادی که از خودرو‌ها آویزان می‌شوند به‌محض سقوط ممکن است توسط خودرو‌های دیگر زیر گرفته شوند و یک خانواده دیگر را نیز درگیر اشتباهات خود کنند. به‌هرحال برای حفظ سلامت خود و دیگران باید از چنین حرکات ناآگاهانه و خلاف قانونی خودداری کرد.

بدآموزی‌های تبلیغاتی

با اینکه در تمام کشور‌های جهان برنامه‌های تلویزیونی دارای رده‌بندی سنی بوده و در ساعات عادی صحنه‌‌های غیرعادی پخش نمی‌شود اما برخی برنامه‌‌های رسانه ملی به قول معروف وسط روز فیلم‌هایی را به نمایش می‌گذارد که بزرگسالان نیز از دیدن صحنه‌های خشن آن مو به تن‌شان سیخ می‌شود.

از سوی دیگر برخی تبلیغات تلویزیونی نیز حاوی بدآموزی‌هایی هستند که به نظر بسیاری از جامعه‌شناسان و روانشناسان پخش آنها به هیچ‌وجه صحیح نیست. برای نمونه روانشناسان کودک با پخش تبلیغی که در آن آدمک‌هایی داخل ماشین لباسشویی شوند یا از آن خارج شوند به هیچ‌وجه موافق نیستند. تقلید‌های کودکانه برخی اطفال باعث می‌شود به‌محض اینکه والدین چند قدمی از آنها دور شوند با تقلید از آنچه دیده‌اند وارد ماشین لباسشویی شوند. چندی پیش در خبر‌ها آمده بود که یک خانواده بر اثر همین بی‌توجهی‌های تلویزیونی، فرزند خردسال خود را از دست داده بودند.

برج لیوانی روی میز شهر

شهرداری تهران در بسیاری از نقاط شهر اقدام به‌نصب میز و نیمکت‌های چوبی و فلزی کرده است؛ میز و نیمکت‌هایی که بیشتر نزدیک فروشگاه‌های فست‌فود و آبمیوه‌فروشی‌هایی هستند که داخلشان جایی برای نشستن وجود ندارد و از این بابت شهرداری‌ها به کمک حال مشتری‌ها آمده‌اند تا به‌سختی کنار جدول یا داخل خودرو غذای خریداری کرده را میل نکنند.

اما گاهی برخی از مشتری‌ها فکر می‌کنند که مانند رستوران‌ها بعد از رفتن آنها، پیشخدمت می‌آید و میز را تمیز می‌کند. بنابراین ظروف یکبار مصرف و ته‌مانده‌های غذای خود را همان‌جا رها می‌کنند و می‌روند. این در حالی است که در چند قدمی آنها سطل‌های زباله نصب شده است. کارکنان رستوران یا آبمیوه‌فروشی هم که سرگرم رسیدگی به مراجعه‌کنندگان هستند، از این امر غافل می‌شوند. گهگاه باقی‌‌گذاشتن حتی یک لیوان هم می‌تواند عاملی باشد تا مانند تصویر یک برج کثیف لیوانی ساخته شود.

همه به‌سمت یک باجه

دیگر همه بانک‌های سطح شهر تهران به‌سامانه ارائه شماره نوبت به مشتریان مجهز شده‌اند اما سپردن همه کارهای کوچک بانکی به یک کارمند و کارهای دیگر به بقیه کارمندان پشت باجه در برخی شعبه‌ها، گُلی بود که به‌سبزه این سامانه آراسته شد.

به‌عبارتی گاهی در برخی شعبه‌ها یک کارمند با انجام سریع کار مشتریان، دائم کلید اعلام نوبت مشتری بعدی را فشار می‌دهد و فقط شماره باجه وی روی صفحه دیجیتال نقش می‌بندد در حالی که اگر کار رسیدگی به امور مشتریان بین همه باجه‌ها تقسیم شود از شلوغی داخل بانک بسیار کاسته می‌شود. علاوه بر این، پرداخت قبوض از داخل بانک نیز می‌تواند به شلوغی بیشتر بانک منجر شود.

کد خبر 116241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز