سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

تایپه: پلیس تایلند بعد از بازداشت یک دزدِ دوچرخه به او یک دوچرخه نو هدیه داد!

دوچرخه

قضیه از این قرار است که این مرد برای اینکه دخترش مجبور نشود هر روز برای سر زدن به او در بیمارستان بیشتر از 10‌کیلومتر پیاده‌روی‌کند یک دوچرخه را از جلوی دبیرستانی دزدید اما چند روز بعد در خیابان، صاحب دوچرخه با دیدن این دختر ماموران پلیس را خبر کرد و او به‌همراه پدرش دستگیر شد.

مقام‌های پلیس تایلند پس از تحقیق درباره این خانواده و درک وضعیت سخت زندگی آنها تصمیم گرفتند این مرد فقیر را به شرط تکرار نشدن جرم، تحت تعقیب قضایی قرار ندهند و به دختر او هم یک دوچرخه نو هدیه دادند. این دختر اکنون می‌تواند با این دوچرخه با خیال راحت از مدرسه به بیمارستان برود.

رکوردشکنی با دوچرخه

پکن: یک مرد چینی قصد دارد با دوچرخه‌سواری روی طنابی به‌طول 80‌متر رکورد جدیدی را در جهان ثبت کند. ونگ جیانگوآنگ،اکنون مشغول تمرین برای انجام این رکوردشکنی در حضور مسئولان کتاب‌های گینس است. تمرین‌های او روی طناب‌هایی که به طول 80‌متر در ارتفاع 20‌متری نصب شده است صورت می‌گیرد و او برای حفظ تعادل خود از 2‌دوچرخه دیگر استفاده می‌کند.

این مرد چینی پیش از این با دوچرخه‌سواری روی بطری‌های شیشه‌ای رکورد دیگری ثبت کرده بود. ونگ‌جیانگوآنگ در این برنامه توانست در مدت 19‌ثانیه،20‌متر روی سر شیشه‌های نوشابه حرکت کند. وی می‌گوید دوچرخه‌سواری روی طناب بسیار سخت است و حتی وزیدن یک باد می‌تواند زندگی او را به‌خطر بیندازد.

فروش گران‌ترین آپارتمان جهان

موناکو: 2‌برادر انگلیسی یک خانه را در موناکو به قیمت بیش از 307‌میلیون دلار فروختند تا رکورد گران‌ترین آپارتمان جهان شکسته شود. این آپارتمان 3‌اتاق خوابه با مساحت بیشتر از 1600‌متر مربع در سال 2000‌توسط این دوبرادر از همسر یک بانکدار خریداری شده بود و گفته می‌شود آنها با فروش آن سود کلانی داشته‌اند. همسر این بانکدار پس از مرگ همسرش در یک آتش‌سوزی مشکوک به قتل برای فراموشی خاطرات تلخ این مسئله ملک خود را به قیمتی ارزان فروخت. خریدار این آپارتمان مشخص نیست اما گفته می‌شود وی یک سرمایه‌گذار عرب است. این دو‌برادر برای فروش بهتر این خانه که نمای بسیار خوبی رو به دریای مدیترانه دارد تغییرات زیادی در آن داده‌اند.

هیجان دیدن نقاشی‌های تاریخی

پاریس: دیدن نقاشی‌های تاریخی در یک غار، گردشگران را در فرانسه حسابی هیجان‌زده‌ کرده است هر چند این نقاشی‌ها نسخه اصلی نیستند. این تصاویر در واقع نسخه کپی از نقاشی‌های ماقبل تاریخ در یک غار نزدیک به این محل هستند که برای محافظت بهتر، از سال 1963‌بازدید عمومی از آنها ممنوع شده است.

باستان‌شناسان از سال‌ها پیش به این نتیجه رسیدند که گرما و رطوبت ناشی از حضور گردشگران در این غار می‌تواند باعث تخریب مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین نقاشی‌های تاریخ جهان شود. نسخه کپی این نقاشی‌ها توسط یک هنرمند فرانسوی در محلی مشابه با نقاشی‌های اصلی کشیده شده و کامل‌شدن آنها بیشتر از 10‌سال زمان برده است. هر سال بیش از 300‌هزار گردشگر برای دیدن این نقاشی‌ها به این غار می‌آیند.

کد خبر 116048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز