همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از احتمال زیاد حذف ماده 24 لایحه حمایت از خانواده مبنی بر تعیین مهریه متعارف و غیر متعارف خبر داد.

امین حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: کمیسیون حقوقی قضایی مجلس برای بررسی مواد جنجالی و مراعا مانده لایحه حمایت از خانواده عصر امروز تشکیل جلسه خواهد داد.

وی گفت: در این جلسه به احتمال زیاد کار بررسی مواد به پایان می رسد و در صورت تصویب نهایی در کمیسیون روز چهارشنبه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

رحیمی با بیان اینکه ماه 22 با تغییر جزئی به تصویب کمیسیون رسیده است، از بیان این تغییر انجام گرفته خودداری کرد و گفت: از آنجا که همه مواد هنوز به تصویب نرسیده بنابراین بهتر است خبری از این تغییر جزئی هم داده نشود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی یادآور شد: در مورد ماده 23 نیز احتمالا با تغییرات جزئی این ماده را به تصویب خواهیم رساند اما در مورد ماده 24 باید بگویم احتمال زیادی برای حذف این ماده وجود دارد.

وی یادآور شد: ماده 24 در خصوص مهریه متعارف و غیر متعارف است و بر اساس این ماده رئیس قوه قضائیه است که مهریه متعارف را مشخص می کند و در صورت عدم پرداخت از سوی مرد، وی به زندان می رود اما در مهریه غیر متعارف از آنجا که تشخیص برای تعیین غیر متعارف بودن آن ناممکن است و کار سختی است و همچنین به شرایط اقتصادی اجتماعی افراد در شهرهای مختلف بستگی دارد ، زندان برای آن تعریف نشده است.

رحیمی گفت: در نهایت از آنجا که تشخیص چنین موردی سخت خواهد بود و ضمانت اجرا هم ندارد تصمیم کمیسیون بر آن است که این ماده حذف شود.

 

کد خبر 115659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز