مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال در شهرداری برای ماه مبارک رمضان، فضای شهر امسال، چه در مساجد و چه در محیط‌های عمومی، قرآنی و معنوی بود و امیدوارم در برگزاری نماز عید سعید فطر و جشن‌های این روز هم این روند ادامه یابد تا بهره‌برداری مناسب و سرور و نشاط واقعی را در شهر داشته باشیم.

تهران

دکتر محمدباقر قالیباف در جلسه ستاد عید سعید فطر در شهرداری تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: همه ساله در کشور چند رویداد مهم داریم که همه در برپایی با شکوه آن به‌خوبی فعالیت می‌کنند؛ مراسم سالگرد امام خمینی(ره)، راهپیمایی روز قدس و برگزاری نماز عید سعید فطر از جمله این رویدادهاست که همه ما مکلف هستیم به‌خوبی به اجرای آن بپردازیم.

شهردار تهران گفت: همیشه سعی مان بر این بوده که هر مراسمی که تمام می‌شود آسیب‌های کار را شناسایی و رفع و اصلاح کنیم. وی بیان داشت: شهرداری باید تلاش کند در مراسم نماز عید فطر خدمات جانبی مناسبی را به شهروندان ارائه دهد و امکانات را به درستی فراهم کند. برای جشن عید سعید فطر نیز مراسم خوبی پیش‌بینی شده است و باید در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان فضای عمومی شهر را به سمت جشن‌های مذهبی ببریم.

در ادامه جلسه مناف هاشمی، قائم مقام معاونت خدمات شهری به تشریح جزئیات برنامه‌های معاونت خدمات شهری پرداخته و از ایجاد هماهنگی‌های درون و برون‌سازمانی توسط دبیرخانه کمیته ستاد خبر داد. وی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر نماز عید فطر سطح معابر، جداول و المان‌های نصب‌شده شست‌وشو داده شده و معابر و پیاده روها تسطیح و اصلاح شده‌اند.

قائم‌مقام معاونت خدمات شهری افزود: جانمایی و استقرار مخازن و سطل‌های زباله و شست‌وشوی آنها، حمل نخاله و ضایعات به خارج از محدوده برگزاری نماز، ترمیم و تعویض جداول، رنگ آمیزی جداول و المان‌های شهری در محدوده برگزاری نماز، جانمایی، طراحی و نصب اقلام تبلیغاتی شامل پوسترهای تبلیغاتی و بنر و پلاکارد روی بیلبوردها ازجمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

مناف هاشمی ادامه داد: به این مناسبت 3000متر نرده در محل نماز و حواشی ساخته و نصب شده و علاوه بر این خشکه چینی معبر ضلع جنوب جایگاه و ساخت سایبان روی معبر و برای راحتی معلولان سرویس‌های بهداشتی متناسب درنظر گرفته شده است. به گفته وی، آمادگی و برنامه‌ریزی جهت استقرار 300نفر نیروی انسانی جهت نظافت پس از نماز در 15 نقطه اطراف دانشگاه و استقرار جاروب‌های بزرگ، کامیون حمل زباله( 15 دستگاه)، تانکر( 15 دستگاه)و استقرار 24چشمه سرویس بهداشتی پرتابل در پارکینگ جلالیه از دیگر اقداماتی است که در ستاد عید فطر برنامه‌ریزی شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ستاد عید فطر، عملیات انتقال نمازگزاران از ایستگاه‌های اتوبوس و مترو تا بخش‌های مشخص شده توسط تاکسی‌های ون با هماهنگی ستاد حمل ونقل ستاد مرکزی صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه 2500 دستگاه اتوبوس جهت انتقال نمازگزاران در روز عید فطر از مبادی مشخص‌شده خدمات‌رسانی خواهند کرد.

گفتنی است، در جلسه ستاد عید فطرحجت‌الاسلام و المسلمین شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران نیز در این جلسه به اهمیت نماز عید فطر پرداخته و گفت: همانگونه که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به برگزاری نماز جمعه تاکید کرده اند، همه باید کمک کنند تا این کارها در شهر ماندگار شود.وی افزود: امیدوارم تعامل موجود میان ما و شهرداری تهران برای کارهای دیگر در طول سال ادامه یابد و این همکاری‌های خوب باز هم تکرار شود.

کد خبر 115404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز