همشهری آنلاین: امسال نماز عید فطر قرار است با شکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار شود و از دانشگاه تهران تا میدان 7 تیر و خیابان فاطمی کشیده شود تا یک جنبه عملی به نمایش عظیم قدرتمان ببخشیم.

shirmardi

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرمردی در گردهمایی ائمه مساجد تهران با عنوان همایش اتحاد، اقتدار بر محور ولایت با اشاره به این که نماز عید فطر دردانشگاه تهران با شکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد گفت: این مسئله می‌طلبد که ائمه محترم جماعات یک ایثاری کنند؛ ما می‌دانیم شما از مومنین می‌خواهید که نماز عید برگزار شود، اما واقعا آنهایی که در محدوده هستند بیایند و در نماز عید فطر دانشگاه شرکت کنند تا عظمتی که به رخ کشیده می‌شود به عنوان یک جهاد و کنگره عظیمی از قدرت اسلام باشند.

به گزارش ایسنا شیرمردی ادامه داد: نزدیک به دو هزار نماز عید فطر در تهران برگزار می‌شود اما اگر این تعداد صدهزار شود اثری که یک نماز باشکوه برای اسلام و برای قرآن دارد هرگز نخواهد داشت، چون نماز اصلی به عنوان تابلوی شیعه نماز دانشگاه تهران است و دشمنان بر اساس حضور مردم پشت سر ولی‌ امر تحلیل می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌بینید فتنه خنثی می‌شود، امنیت اقتصادی، علمی و اجتماعی وجود دارد از برکت همین نمازها و عید فطر است اینها عظمت اسلام را نشان می‌دهد. امروز با مساله بی‌حجابی و بدحجابی دارید ستیز می‌کنید و خون دل می‌خورید اما بدانید که با نماز عید فطر می‌توانید اثبات کنید تهران یک شهر مذهبی است.

رییس ستاد نماز جمعه تهران ادامه داد: وقتی یک - دو میلیون نفر در نماز عید فطر شرکت می‌کنند، فقط نزدیک به هزار تا دو هزار نماز در سطح تهران برگزار می‌شود، یعنی چیزی حدود سه چهار میلیون روزه‌دار آمده‌اند و نماز خوانده‌اند و اگر ما این را به رخ بکشیم اصلا عرصه‌ای برای بدحجاب باقی نمی‌ماند. اما متاسفانه عده‌ای زود دست‌هایشان را بالا می‌برند و می‌گویند " گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو."

وی ادامه داد: کدام جماعت؟ اخیرا یک نظرسنجی از مردم تهران شده و طی آن حدود 73 درصد از مردم تهران گفته‌اند حجاب از ضروریات دین است و بایستی دولت حکومت و نظام و دستگاه‌ها مساله‌ی حجاب را جدی بگیرند. 20 درصد متوسط و ضعیف گفته‌اند و تنها 4 درصد با مساله حجاب مخالفت کرده‌اند و ما در مقابل 4 درصد نباید از خودباختگی نشان دهیم.

شیرمردی افزود: تهران در جریان انقلاب و مذهب 36 هزار شهید داده است، یعنی هر 12 ساعت یک شهید. 80 امامزاده در تهران است. دو سه هزار مسجد و حسینیه در تهران است مسجد هزار ساله‌ی جامع بازار تهران را ببینید، قدمت و خدمات حوزه‌ی علمیه تهران از حوزه‌ی قم بیشتر بوده و به حوزه‌ی نجف طعنه می‌زند. مگر می‌شود به این راحتی بگوییم که تهران شهر یک مشت لیبرال و لائیک و خودباخته است، هرگز چنین چیزی نیست.

وی در رابطه با اهمیت حضور ائمه جماعات مساجد در نماز جمعه دانشگاه تهران اظهار کرد: ما نمی‌گوییم هر هفته در نماز جمعه حضور پیدا کنید، اما این نباشد که سالی یک بار به نماز جمعه بیایید. درست است مشکل مترو، اتوبوس، حمل و نقل و همه‌ی اینها هست، ولی شما باید به ستاد مراجعه کنید مشکلات را بگویید و ما اقدام می‌کنیم. برای همین نماز عید فطر هفت هزار و پانصد دستگاه اتوبوس بسیج شدند که به طور رایگان کار حمل و نقل را انجام دهند.

رییس ستاد نماز جمعه تهران در پایان گفت: ما باید نماز جمعه و نماز عید فطر و روز قدس را به عنوان یک عرصه بزرگ جهاد بشماریم و انشاء‌الله امیدواریم که شاهد حضور پرشور شما و امت مسلمان‌ باشیم.

 

کد خبر 114902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز