سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌ سند محیط زیست در چند روز آینده در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌شود.

environment

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد جواد محمدی زاده در مصاحبه با شبکه چهار سیما افزود: ‌این سند، پایه‌ای برای مدیریت و اقدامات ملی ما خواهد بود .

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به افزایش برخورد با واحد های آلاینده هوا اشاره کرد و گفت:‌ هم اکنون میزان آلایندگی همه کارخانه های کشور را می توان لحظه‌ای پایش کرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه بر اصلاح الگوی تولید و مصرف منابع و کالا با تکیه بر انرژی تاکید کرد و گفت:‌هم اکنون بخش وسیعی از برق از طریق برق آبی و فسیلی تامین می شود که باید به سمت انرژی های نو قدم برداشت .

محمدی زاده افزود: ‌با توجه به اینکه در کمربند خشک دریا واقع هستیم باید تولیدات کشاورزی مان متناسب با اقلیم خشک باشد و برای نمونه کشت برنج در برخی نقاط کشورباید ممنوع شود .

وی توزیع نامتعادل جمعیت در کشور را از دیگر عوامل آسیب رسان به محیط زیست خواند و گفت :‌ ساماندهی جمعیت جزو برنامه های این سازمان است و در این باره با وزارت مسکن و شهرسازی مذاکرات خوبی شده است .

محمدی زاده بر جلوگیری از روند پرشتاب مصرف تاکید کرد و گفت: ‌سازمان ملل قرار است سال آینده دهه اصلاح الگوی مصرف را اعلام کند.

کد خبر 115224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز