مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاره‌شناسان با استفاده از ماهواره کپلر ناسا توانستند دو سیاره جدید را در ابعاد سیاره زحل در کهکشان راه شیری کشف کنند

سیاره جدید در منظومه شمسی

ماهواره کپلر این دو سیاره به نام‌های "کپلر 9- بی" و "کپلر 9- سی" را در اطراف ستاره‌ای با عنوان "کپلر 9" کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاره "کپلر 9- بی" که به ستاره خود نزدیک‌تر است در فاصله 9/20 میلیون کیلومتری از کپلر 9 قرار دارد و یک چرخش کامل آن به دور ستاره‌اش 2/19 روز به طول می‌انجامد. این در حالی است که سیاره "کپلر 9- سی" در فاصله 8/33 میلیون کیلومتری از ستاره خود قرار دارد و چرخش کامل آن 9/38 روز زمان می‌برد.

فاصله عطارد که یک سیاره میانی در منظومه شمسی است تا خورشید 9/57 میلیون کیلومتر است و هر 88 روز چرخش خود را به دور خورشید کامل می‌کند.

سیاره جدید در منظومه شمسی

این تحقیقات نشان می‌دهد که نیروهای گرانشی این دو سیاره با یکدیگر تعامل می‌کنند و به اعتقاد دانشمندان یک سیاره دیگر نیز باید در این منظومه وجود داشته باشد.

ستاره شناسان که در حال بررسی فرضیه سیاره سوم هستند معتقدند که این سیاره به ستاره مادر خود بسیار نزدیک بوده و در طول یک روز و نیم چرخش خود به دور ستاره را کامل می‌کند.

ماهواره کپلر 6 مارس سال 2009 با هدف کشف اجرام سیاره‌ای فرامنظومه شمسی جدید پرتاب شد. اکنون کپلر پس از 7 ماه رصد بیش از 156 هزار ستاره به این نتایج دست یافته است.

ستاره کپلر 9 در فاصله دو هزار سال نوری از زمین و در صورت فلکی بربط قرار دارد.

 

کد خبر 114905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز