گروه سیاسی: وزیر کشور با اشاره به برنامه‌ریزی ایران برای کمک‌های بیشتر به سیل زدگان پاکستان از توافقاتی برای کنترل بیشتر مرزها در مقابله با تروریسم، جلوگیری از تردد غیرمجاز و قاچاق انسان و مقابله با قاچاق مواد‌مخدر خبر داد.

pakistan floods

مصطفی محمدنجار در دیدار و گفت‌وگو با رحمان‌ملک وزیر کشور پاکستان با ابراز تأسف از حادثه سیل در برخی ایالت‌های پاکستان، تاکید کرد: ایران جزو 3 کشور نخست کمک‌کننده به آسیب‌دیدگان سیل پاکستان بوده و نخستین محموله ارسالی ایران که حاوی 47 تن غذا، چادر و پتو و کالای ضروری بود در کمتر از چند ساعت پس از وقوع سیل به پاکستان رسید.

وی پس از این دیدار با بیان اینکه این دیدار برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین مقامات 2 کشور و به‌منظور نحوه کمک‌رسانی ایران به این سیل‌زدگان پاکستانی صورت گرفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای جاری شدن سیل ویرانگر اخیر در پاکستان، به کمک مردم این کشور شتافت و کمک‌های خود را در چارچوب نهادهای دولتی و نیز غیردولتی راهی پاکستان کرد.
محمد نجار بیان داشت: تاکنون 5 محموله به میزان بیش از 200 تن مواد‌غذایی، نان، چادر، زیرانداز، مواد دارویی و بهداشتی برای توزیع بین سیل‌زدگان پاکستانی در اختیار مقامات مسئول پاکستان قرار گرفته است.

به گزارش مهر، وزیر کشور با بیان اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا اقدامات خود را برای یاری‌رساندن به مردم سیل‌زده پاکستان آغاز کردند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور اسلامی ایران نیز از نخستین ساعات جاری شدن سیل در پاکستان، دستورات ویژه‌ای را صادر کردند و مسئولان ایرانی از همان روز نخست ضمن تماس دائم با مسئولان پاکستانی، روند ارسال کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را از نزدیک دنبال کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به عمق فاجعه در پاکستان ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه کشورمان به پاکستان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: به‌زودی در سفری که اینجانب به همراه برخی از مسئولان به پاکستان خواهم داشت، اقدامات جدیدتری را برای کمک‌رسانی به سیل زدگان پاکستان طراحی خواهیم کرد.

وزیر کشور مسائل سیاسی و امنیتی را از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست عنوان کرد و افزود: اجرای توافقات قبلی، کنترل بیشتر مرزها برای مقابله با تروریسم، جلوگیری از تردد غیرمجاز و قاچاق انسان و مقابله با قاچاق مواد‌مخدر از مسائلی بود که طرفین بر آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه قرار شد کارشناسان 2 کشور بررسی‌هایی را روی جزئیات انجام دهند، بیان داشت: طرف پاکستانی ضمن تاکید بر حسن همجواری و روابط نزدیک 2‌کشور، بر جلوگیری از هر اقدامی که خدشه بر روابط 2‌کشور وارد کند، تاکید کرد.

کد خبر 114635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز